فیلم ترسناکی که اکران آن ممنوع شد!
قسمت دوم فیلم «احضار ارواح» (The Conjuring) بخاطر مشکلاتی که تماشاگران ایجاد کرده اند, در سینماهای فرانسه اکران نمی شود.

قسمت دوم فیلم «احضار ارواح» (The Conjuring)

به‌دنبال اخلال و درگیری‌های خشونت‌آمیز میان تماشاگران «احضار ارواح 2»، اغلب سینماهای فرانسه نمایش این فیلم ترسناک را از برنامه خود حذف کردند. روزنامه فرانسوی «پاریسی» گزارش داده بخش عمده‌ای از 262 سالن سینمای فرانسه که نمایش بخش دوم «احضار ارواح» را در برنامه خود داشتند به دلیل اخلال در روند نمایش فیلم در بعضی سالن‌ها، جدیدترین ساخته جیمز ون را از پرده پایین کشیدند.

آشوب و بی‌نظمی‌هایی نظیر «خنده‌های گوشخراش»، «فریادهای تشنج‌آمیز» و درگیری‌های خشونت‌آمیز از دلایل لغو نمایش «احضار ارواح 2» در سینماهای فرانسه عنوان شده‌اند. روزنامه فرانسوی «پاریسی/ لو پاریزیان» گزارش داده شماری از سینماهای فرانسه ادامه نمایش جدیدترین ساخته جیمز ون را در همان روز افتتاحیه منتفی اعلام کرده‌اند.

همچنین به گزارش روزنامه فرانسوی «20 دقیقه»، یکی از سینماداران این کشور دلیل لغو نمایش «احضار ارواح 2» را «تامین امنیت کارکنان و تماشاگران» عنوان کرده است. درگیری لفظی میان دسته‌های مختلف تماشاگران حین نمایش فیلم در سینمای «ام‌کا2 باستیل» به آشوبی گسترده منجر شد که درنهایت سینماداران فرانسوی را از تکرار درگیری‌های اینچینی و به خطر افتادن امنیت کارکنان‌شان به وحشت انداخت.

آن‌طور که «پاریسی» در گزارش خود آورده کارکنان سالن‌های سینما از هر گونه اقدام عملی در پایان دادن به درگیری‌های پیش‌آمده خودداری کرده‌اند تا جایی که افرادی از میان تماشاگران ناچار به مداخله شده‌اند.

بخش دوم «احضار ارواح» (The Conjuring) که از حدود یک ماه پیش در سینماهای امریکای شمالی و سراسر دنیا روی پرده رفته، تا امروز به فروشی چشمگیر برابر با 276 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی دست یافته و این در حالی است که کل فروش جهانی فیلم اصلی به 246 میلیون دلار رسید.

فیلم ترسناک «آنابل» هم دو سال پیش به عنوان دنباله‌ای مستقل (اسپین‌آف) از فیلم اصلی «احضار ارواح» روی پرده رفت و به فروشی چشمگیر در گیشه دست یافت اما مشابه همین اتفاق هنگام نمایش فیلم در سینماهای فرانسه رخ داد و سینماداران «به دلایل امنیتی» از ادامه اکران «آنابل» صرفنظر کردند.

بیشتر بدانید : گفتگو با کارگردان اولین سریال ترسناک ایرانی


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir