سرانجام اکران جهانی فیلم محمد رسول الله (ص) آغاز می شود!
پس از گذشت 1 سال از اکران فیلم محمد رسول الله (ص) سرانجام اکران جهانی این فیلم آغاز خواهد شد.

اکران جهانی فیلم محمد رسول الله (ص)

 بیش از یک سال از آغاز اکران عمومی فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» می‌گذرد. در این مدت صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری درباره اکران عمومی این فیلم سینمایی شده است و همچنان تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

از نکات قابل توجه که می‌توان به آن اشاره کرد این است که اکران بین‌المللی فیلم سینمایی «محمد رسول الله»‌ به کارگردانی مصطفی عقاد بعد از دوازده سال در ایران انجام شد و در اکثر کشورهای عربی هم اجازه اکران ندادند.

تلاش‌ها برای اکران عمومی فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» بر عهده شرکت نورتابان است. جز چند گفت‌وگوی کوتاه صحبت‌های دقیق و روشنی در این رابطه از سوی مسئولین این امر در رسانه‌ها را شاهد نبودیم. این در شرایطی است که در جلساتی که مجیدی در این باره می‌توانست نظر دهد ترجیح داد تا مدتی این موضوع چراغ خاموش پی‌گیری شود.

بر پایه این گزارش برخی کشور‌ها تلاش‌هایی برای دیده نشدن این اثر سینمایی کرده‌اند. عربستان سعودی نیز جزو این دسته قرار گرفته و شرایط را کمی با اطلاع رسانی غلط در بعد جهانی و کشور‌های عربی ناآرام کرده بود. لابی عربستان نیز در این مسیر شکسته شده است.

بر اساس شنیده‌ها این روزها مذاکراتی با موسسات خارجی انجام شده که اکران بین المللی فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» را تسهیل خواهد کرد و طی یکی دو هفته آینده محمدرضا صابری جلسه مطبوعاتی را با حضور رسانه‌ها برگزار خواهد کرد و آخرین اطلاعات لازم و مبلغ قراردادها نیز در اختیار رسانه‌ها و مردم گذاشته می‌شود.

مسئولان و پخش‌کنندگان بین‌المللی فیلم‌های سینمایی از کشورهایی مانند عراق،ترکیه،‌تونس، انگلیس و... قرارداد‌های‌شان بسته شده اما پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در این کشورها به صورت همزمان نیست و هرکدام بر اساس سیاستی که پیش خواهند گرفت اکران فیلم را انجام می‌دهند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : Farsnews.com