اولین گزارش از برندگان شانزدهمین جشن حافظ
شانزدهمین جشن حافظ از ساعاتی پیش درحال برگزاری است. در ادامه گزارشی از مراسم جشن حافظ و برندگان این جشن تا این لحظه را خواهید خواند.

برندگان شانزدهمین جشن حافظ

شانزدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ که پیش از این قرار بود 28 تیرماه برگزار شود، پس از وقفه ای چند روزه، هم اکنون در تالار وحدت در حال برگزاری است.
پیش از این قرار بود، این جشن در برج میلاد برگزار شود اما به دلایلی خارج از اراده برگزارکنندگان، نه در تاریخ اولیه و نه در محل برنامه‌ریزی شده برگزار شد.

تاکنون هنرمندانی چون داریوش ارجمند، مریم امیرجلالی، الیکا عبدالرزاقی، محسن افشانی، امیریل ارجمند، بهرام عظیمی، آناهیتا نعمتی، رضا ناجی، کامران تفتی، سعید داخ، علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، سعید راد، مجید مظفری، مسعود فروتن، لیندا کیانی، بهاره رهنما، سیروس الوند، ایرج راد، رضا یزدانی ، فرهاد اصلانی، مسعود کیمیایی، منصور لشکری قوچانی، فرامرز قریبیان ، محمدرضا شفیعی، پریناز ایزدیار، پولاد کیمیایی، شهرام مکری، جواد طوسی ، شیلا خداداد، یوسف تیموری، علی قربانزاده، سامان سالور، نوید محمدزاده، هومن سیدی ، احمد مهرانفر و ... در این مراسم حاضر شده‌اند.


19:34 هنرمندان حاضر از فرش قرمز شانزدهمین دوره جشن حافظ عبور کردند.

20:20 مهمانان پذیرایی شدند و تا دقایقی دیگر شانزدهمین جشن حافظ به طور رسمی آغاز می شود.

21:30  پس از استقرار مهمانان و هنرمندان در سالن، مراسم راس ساعت با تاخیری نسبتا طولانی، با پخش تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز شد.

21:37 در ادامه مخاطبان شاهد پخش تیزر برخی فیلمها، تبلیغات و اسپانسر جشن حافظ بودند و پس از آن برنامه با اجرای آزاده صمدی آغاز شد.

21:43 پس از آن آهنگ «ایران» با صدای سالار عقیلی پخش شد.

21:48 آزاده صمدی ضمن سلام و خوشامدگویی به حاضران و خوشحالی از اینکه به عنوان اولین نفر روی صحنه آمده، از علی معلم دعوت کرد برای صحبت به روی صحنه بیاید.

21:53  علی معلم پس از خواندن چند بیت شعر از حافظ و خوشامدگویی بیان کرد: امشب شانزدهمین سال است که در خدمت شما هستیم و مفتخرم که با وجود تنگ نظری ها، بخل ورزی ها، نارفیقی ها و ... ، همچنان قادر به حضور در خدمت شما هستیم.

وی افزود:در ابتدای مراسم لازم می دانم که از کیارستمی یاد کنم. او عاشق زندگی بود و در ستایش آن فیلم می ساخت. فکر می کنم از این گردهمایی هنرمندان ایرانی خرسند خواهد شد. او با آثاری که ساحت می توان گفت جزو صد فیلمساز برتر دنیا بود اما از همه مهمتر اینکه ایرانی بود و با کمترین امکانات کار کرد و هیچ وقت غر نزد.
 
22:00 در ادامه حجت اشرف زاده  به طور زنده آهنگ «ماه و ماهی» را اجرا کرد.

22:04 حجت اشرف زاده: به یاد کیارستمی و همه کسانی که جایشان خالی است، قطعه «یاد یار» را اجرا می کنم.

22:17  مخاطبان در ادامه شاهد برخی از صحنه های فیلمهای کیارستمی بودند.

علی معلم:همانطور که در خبرها گفتم نشان کیارستمی به جایزه های جشن حافظ اضافه شده و امیدوارم برنده این نشان بداند که وارث جایزه بزرگی است و امیدوارم قدمهای محکمتری بردارد.
 
مسعود کیمیایی برای دادن نشان عباس کیارستمی روی صحنه آمد و گفت:خیلی سخت است کیارستمی، جمشید ارجمند و ..  بین ما نیستند و اولین نشان کیارستمی به شهرام مکری رسید.

22:21 شهرام مکری: از بابت این نشان بسیار خوشحالم به این فکر می کنم که اسم کیارستمی همیشه برای سینمای ایران اعتبار بوده و مطمئنم در غیاب ایشان نیز باز هم به ما اعتبار می دهد.

22:30 پس از آن فریدون جیرانی و بهروز افخمی روی صحنه آمدند و جایزه بهترین مستند را به آرش لاهوتی برای مستند «راننده و روباه» و کارگردان مستند «فصل هرس» اهدا کردند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir