آیا عباس کیارستمی نبش قبر خواهد شد؟!
علی جنتی وزیر ارشاد در آخرین گفتگوی خود اعلام کرد که تمام مدارک درمانی و پزشکی عباس کیارستمی موجود است و نیازی به نبش قبر وی نمی باشد.

واکنش علی جنتی به نبش قبر عباس کیارستمی

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه دستگاه‌ها و ارگان‌هایی مرجع ارائه مجوز کنسرت در کشور هستند، گفت: این مسئله در قوانین وزارت ارشاد و برخی مصوبات انقلاب فرهنگی آورده شده است که در آنجا اشاره شده وزارت فرهنگ مسئول صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌ها در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ممانعت از اجرای برخی کنسرت‌ها و مطابقت آن با قوانین جاری تصریح کرد: این موارد متفاوت است، برخی از این کنسرت‌ها توسط مقام قضایی تحت عناوین پیشگیرانه و گاهی هم توسط برخی از عناصری که احساس می‌کنند اجرای کنسرت در برخی شهرهای مذهبی می‌تواند مشکل ایجاد کند، لغو می‌شود، همچنین ممکن است شورای تامین استان و شهرستان هم از اجرای کنسرت‌ها ممانعت کند.

جنتی تاکید کرد: البته مواردی هم بوده که نیروهای انتظامی به تشخیص خود از اجرای کنسرت‌های موسیقی ممانعت به عمل آورده‌ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره آخرین نتایج بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی و همچنین طرح موضوعاتی از جمله نبش قبر این هنرمند، تصریح کرد: نیازی به نبش قبر کیارستمی نیست.

وی با بیان اینکه تمام پرونده پزشکی کیارستمی از روز بیماری وی تا زمان خروجش از کشور موجود است، بیان داشت‌: تاکنون پرونده پزشکی وی در پاریس به دست تیم بررسی کننده نحوه درمان این هنرمند، نرسیده است.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بیش از سی نفر از پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف تاکنون این پرونده را مطالعه و درباره آن اظهار نظر کرده‌اند که به زودی نتایج این بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

جنتی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون شواهدی از خطای پزشکی در پرونده این هنرمند دیده شده یا خیر؟ گفت: بنده نمی توانم قبل از نتایج بررسی تیم پزشکی مذکور در این رابطه اظهار نظر کنم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir