انتقاد آقای بازیگر: برخی بازیگران چطور این شلوارها را می پوشند!
داریوش ارجمند بازیگر کشورمان به انتقاد از رفتار برخی هنرمندان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که شرایط هنرمندان بهتر شود.

حال و روز هنر و هنرمندان از زبان داریوش ارجمند

داریوش ارجمند به مشکلات حال حاضر در میان اهالی هنر اشاره کرد و گفت: ما هنرمندان دوبار به دنیا می آییم، یک بار از مادر و بار دیگر بعد از مرگمان زاده می شویم. وقتی مرحوم حاتمی درگذشت مردم تازه عکس وی را دیدند و حالا که کیارستمی فوت شده کلی سینه چاک و عاشق پیدا کرده است. ما هنرمندان کمی مورد بی مهری قرار گرفته ایم.
ارجمند هنر امروز را بسیار درگیر فرم گرایی تزریقی دانست و در ادامه افزود: این فرم، فرم ما نیست، فرم تحمیلی به ماست. در حال حاضر محتوا فراموش شده است. من نمی گویم فرم بد است، ما خودمان فرم گرایان بزرگی داریم اما تحمیل فرم کار درستی نیست.

این لباس هایی که بعضی هنرمندان می پوشند نمونه واضحی از همین فرم گرایی است. گاهی برایم سوال پیش می آید که اصلاً بعضی چطور پایشان داخل این شلوار ها می رود؟

بازیگر نقش مالک اشتر گفت: ما باید بیش از پیش به فکر فرهنگ و بازگرداندن اخلاق به هنرمان باشیم. اخلاقی که با یک نگاه درست می توانیم از فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان برداشت کنیم. امیرالمومنین نماد واضح و کامل اخلاق گرایی است. پدر می خواهی علی، شوهر می خواهی، چگونه فرزند بودن را بخواهی علی... اما علی (ع) در تمامی زمینه ها بهترین الگو برای ماست.

ارجمند تصریح کرد: روزگار خوبی بر هنر نمی گذرد. این روزگار با زیاده طلبی و حرص زدن برخی، هنر هر روز بدتر می شود. هنرمند واقعی باید برای رسیدن به هر جایگاهی تلاش کند. باید زجر بکشد و تا پوست و استخوان مردم زمان خود را درک کند. در حال حاضر متاسفانه بسیاری از دوستان از سر شانه به مردم نگاه می کنند اما من به شخصه جایگاه خودم را با مردم عادی یکی می دانم چون اگر مردم نباشند من هم نیستم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mizanonline.ir