جزئیات کامل از تخلف همسر مهناز افشار و بازداشت و زندانی شدنش!!
یاسین رامین همسر مهناز افشار روز گذشته بازداشت شد و روانه زندان شد. اما چرا همسر مهناز افشار بازداشت شد؟

بازداشت همسر مهناز افشار

رسانه‌های اصولگرا نوشتند همسر «مهناز افشار»، هنرپیشه اصلاح‌طلب، بازداشت شد و رسانه‌های اصلاح‌طلب از دستگیری پسر «محمدعلی رامین»، معاون مطبوعاتی و تئوری‌پرداز نفی هولوكاست در دولت «احمدی‌نژاد» خبر دادند.

«یاسین رامین» نتوانسته وثیقه چندده‌میلیاردی‌اش را تودیع كند و برای همین دیروز روانه زندان شد.
 «جعفری‌دولت‌آبادی»، دادستان تهران، دیروز از صدور قرار وثیقه ٢٩میلیاردتومانی و بازداشت متهم شرکت رشد، وابسته به سازمان هلال‌احمر خبر داد و گفت پرونده مطروحه با اعلام شکایت سازمان هلال‌احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. بازپرس برای متهم قرار وثیقه ٢٩ میلیاردتومانی صادر کرد که او به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

تیرماه امسال در رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی‌بر اینكه یاسین رامین، اسپانسر باشگاه استقلال می‌شود؛ اما مهم‌تر از این خبر، شایعاتی بود كه از مدت‌ها قبل درباره كسب‌و‌كار آقازاده در ماجرای واردات دارو و همكاری با سازمان هلال‌احمر دوران احمدی‌نژاد (كه رئیس آن یكی از نزدیكان دولت بود) مطرح شده بود.

این شایعات با خبر ممنوع‌الخروجی یاسین رامین در هفته گذشته قوت بیشتری گرفت تا دیروز كه رسما خبر بازداشتش رسانه‌ای شد. محمدعلی رامین، پدر یاسین، به همین بهانه هفته گذشته با خبرگزاری فارس گفت‌وگو كرد و از پسر و عروسش به‌نوعی اعلام برائت كرد.

درحالی‌كه گفته می‌شود ورود یاسین به ماجرای واردات دارو و حواشی آن در دولت احمدی‌نژاد به‌واسطه استفاده از رانت و رابطه پدر بوده، اما رامین به فارس گفت: «ایشان حدود ١٨ سال است که مستقلا در تأمین معیشت و هزینه تحصیلات خودش تلاش کرده و می‌کند و بنده سال‌هاست که در امور شخصی و شغلی ایشان چندان ورودی ندارم و امور زندگی خانوادگی‌شان را حریم خصوصی خودشان می‌دانم».

این در حالی است كه شش سال قبل او دفاع سختی از فرزند و فعالیت‌های اقتصادی‌اش كرده بود تا جایی ‌كه حتی انتشار عكس مشتركشان در حاشیه  نمایشگاه هفدهم مطبوعات هم واكنش عجیب و شدید رامین را به‌دنبال داشت. او با بیان اینكه «پسر من فعالیت‌های ارزشمندی برای نظام داشته است»، شاكی شده بود كه «ولی شما با این كار، او را سوزاندید و به رژیم صهیونیستی سرنخ دادید و‌ شما با این كارتان به نظام ضربه زدید». رامین مدعی بود كه فرزندش به دلیل فعالیت‌ در زمینه تأمین برخی كالاهای پزشكی تحریم شده و برای همین‌ بسیار مورد توجه رسانه‌ها و كارتل‌های صهیونیستی است.

«رامین» در گفت‌وگوی هفته قبل خود با فارس، ماجرای ممنوع‌الخروجی پسرش را یك «اختلاف مالی» دانسته و گفته: «یا باید طرفین اختلاف، مسئله را خودشان حل کنند یا باید هر طرف اسناد خودش را به دادگاه صالح اسلامی عرضه کند تا به این قضیه رسیدگی شود». هفته گذشته باشگاه خبرنگاران نوشت كه یاسین رامین، همسر مهناز افشار، ممنوع‌الخروج شد.

سید‌امیر محسن‌ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری جمعیت هلال‌احمر و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دادستانی تهران به‌طور ویژه در حال بررسی پرونده متهم شرکت رشد هلال‌احمر است که هم‌اکنون منحل شده، گفته بود: «این متهم تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الخروج است و ما منتظر اعلام نتیجه این دادگاه هستیم». اردیبهشت‌ماه هم ضیایی، درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت دارویی رشد و تخلف یک آقازاده، گفته بود: «شرکت رشد از نظر جمعیت هلال‌احمر فعالیتی ندارد و خیلی وقت است که فعالیتش متوقف شده است.

موضوع شرکت رشد دارای دو بخش است که برای بخش اول آن اقدام قضائی صورت گرفته، اما برای بخش دیگر فعلا اقدامی صورت نگرفته است؛ چرا‌که از نظر قوانین آلمان این شرکت متعلق به هلال‌احمر نیست؛ بلکه به نام این آقازاده ثبت شده است. شاید این فرد به تعهدات خود عمل کند و ما نیز دیگر موضوع را پیگیری نکنیم؛ چرا‌که اکنون به پای میز مذاکره با رئیس سازمان تدارکات پزشکی نشسته و صحبت‌های خوبی نیز میان آنها انجام شده است».

ضیایی در مورد علت اختلاف هلال‌احمر با «ی.ر» گفته بود: «درواقع جمعیت هلال‌احمر تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ دو میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد تا به‌عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد». او با بیان اینکه ما اکنون بدهکار آن شرکت خارجی هستیم، گفته بود: «این بدهی هنوز تسویه نشده و در تبادلات مالی وجود دارد و از آنجایی که ما فعالیت‌های زیادی به صورت مشترک با این شرکت انجام می‌دهیم، هنوز این شرکت شکایتی از ما نکرده است، اما ما باید این مبلغ را به آنها پرداخت کنیم».


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع :  روزنامه شرق