دردسر بازی پیمان معادی در سریال آمریکایی: فکر می کنند من عربم و باید...! عکس
پیمان معادی بازیگر کشورمان به بیان جزئیاتی از حضورش در سریال هالیوودی “شبی که The Night Of” پرداخت.

پیمان معادی در سریال آمریکایی

پیمان معادی سناریست آثاری مانند “کما” و “کافه ستاره” بعد از همراهی با اصغر فرهادی در “جدایی…” توانست هم کارگردان شود و هم اینکه در چند محصول سینمایی و تلویزیونی آمریکایی ایفای نقش کند.

کاراکترهایی که معادی در این محصولات ایفا کرده اغلب عقبه ای شرقی دارند و اقلیت محسوب می شوند. معادی که اخیرا سریال “شبی که The Night Of” ساخته مشترک استیون زیلیان و جیمز مارش با بازی او از شبکه اچ.بی.اُ پخش شده است در گفتگو با “اعتماد” به برخی از مشکلاتی اشاره کرده که به هنگام نقش آفرینی در آن سوی آبها با آن روبرو است.

معادی با اشاره به تصورات نادرستی که نسبت به ایران در کشورهای دیگر وجود دارد بیان داشت: گاهی در صحنه فيلمبرداری سوءتفاهم‌هايي پيش می آيد. برای مثال وقتي كارگردان تفاوت ميان مردم ايران و عرب را نمی داند و وقتی می گويي ايرانی ها عرب نيستند از شما می پرسند: «مگر مسلمان نيستی؟» و در جوابش می گويی: «بله، اما خيلی فرق داريم.»

 

پیمان معادی در نقش یک متهم شرقی

پیمان معادی در نقش یک متهم شرقی

 

وی ادامه داد: گاهی هم به من می گويند: «اين كلمه را به عربی بگو.» و من می گويم: «من عربی بلد نيستم.» و در جواب می گويند: «اما تو مسلمانی، مگر نه؟» بنابراين بعضی اوقات می گويم: «باشه، جمله را بگو و پنج دقيقه به من وقت بده.» و به جای اينكه آنها را متقاعد كنم كه عربی بلد نيستم، می روم و عرب‌زبانی را در لوكيشن فيلمبرداری پيدا می كنم و اين جمله را با او تمرين می كنم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir