جزئیات جدید سریال شهرزاد 2: ژانر سریال پلیسی معمایی است
فیلمبرداری و ساخت سریال شهرزاد 2 بزودی آغاز می شود و طبق شنیده ها فصل دوم شهرزاد در ژانری پلیسی معمایی خواهد بود.

جزئیاتی از فصل دوم شهرزاد

حسن فتحی از اول مهر شهرزاد 2 را کلید می زند. فصل دوم از سریالی که فصل اولش مخاطبان زیادی را جذب کرد. مخاطبانی که برای اولین بار دوشنبه هر هفته سریالی را می دیدند که باید برایش تا نزدیک ترین سوپرمارکت محل می رفتند و پول می پرداختند.
 
البته این تنها وجه تمایز شهرزاد با سریال های همیشه رایگان صدا و سیما نبود. شهرزاد روایتی بی پرواتر از عشق بود. با گریم ها و طراحی های لباسی که هرکدام می توانست در تلویزیون برای خودش به تنهایی یک نکته منشوری باشد اما در شبکه نمایش خانگی دست کارگردان هنرمندی مثل حسن فتحی بازتر بود و می توانست راحت تر و بدون دغدغه نکته های منشوری و خط قرمزهای فراوان صدا و سیما سریالش را بسازد و بیشتر به روایتش از عشق بپردازد. عشق فرهاد شاعر مسلک و عاشق پیشه به شهرزاد قصه گویی که بالاجبار قصه هایش را برای قباد لاابالی اما عاشق می خواند.

ساخت فصل دوم شهرزاد قطعا برای حسن فتحی سخت تر از فصل اول است. حالا او مسئولیتی به بزرگی اقبال مخاطبان به شهرزاد یک بر دوش دارد و با این بار سنگین باید سری دوم شهرزاد را بسازد و به جذب مخاطب امیدوار باشد. نزدیکان او اما از قصه متفاوت فتحی برای شهرزاد دو می گویند. قصه ای که بار درامش بیشتر بر روی معماهای کارآگاهی و ماجراهای جنایی پلیسی است تا عشق و داستان های آن.
 
فصل 2 شهرزاد در ژانر پلیسی معمایی

شنیده ها حکایت از نقش پررنگ کاراکترهایی مثل شربت با بازی پانته آ پناهی ها در این فصل دارد. البته باید دید با تغییر ژانر سریال آیا مخاطبان به شهرزاد دو هم مثل شهرزاد یک علاقه نشان می دهند و آن را پرفروش می کنند یا نه؟

در این زمینه باید این نکته را هم درنظر گرفت که معمولا کمتر پیش آمده که فصل دوم یک سریال یا بخش دوم یک فیلم سینمایی مخاطب فصل اولش را داشته باشد به خصوص وقتی فاصله ای طولانی بین انتشار دو فصل آن وجود داشته باشد. حالا شهرزاد 2 طبق برنامه ریزی های حسن فتحی و گروهش قرار است از اول مهر کلید بخورد و برای فروردین سال بعد منتشر شود و این یعنی یک فاصله یک سال و نیمه بین دو فصل سریالی که مخاطبان فلصل اولش را بسیار دوست داشتند و به دیدن آن در دوشنبه های هر هفته عادت کرده بودند و شاید همین موجب ریزش مخاطب شود مگر اینکه حسن فتحی با هوشمندی و ذکاوت همیشگی اش راه تازه ای برای جذب مخاطب پیدا کند.

البته فتحی باید این را هم درنظر داشته باشد که دیگر در عرصه شبکه نمایش خانگی تنها نیست و حالا کارگردان های دیگری هم بعد از موفقیت شهرزاد وارد این عرصه شده اند. شهرزاد 2 باید با ماه تی تی بیژن میرباقری، هم گناه مصطفی کیایی و عاشقانه منوچهر هادی با بازیگران اسم و رسم دار بزرگ در بازار شکبه نمایش خانگی دست و پنجه نرم کند.
این نکته که مخاطبان برای خرید شهرزاد یک فقط یک انتخاب داشتند و برای خرید شهرزاد دو گزینه هایی دارند که شاید مجبور باشند از بین همه آنها فقط یکی را انتخاب کنند از مسائلی است که روی فروش فصل دوم شهرزاد قطعا تاثیرگذار خواهدبود.

ناتاشای خواب و بیدار؛ قرص قمر شهرزاد؟

تیم شهرزاد همگی باانرژی و خرسند از موفقیت فصل قبل آماده هستن تا فصل دوم را کلید بزنند. به گفته تهیه کننده تمام بازیگران برای این فصل قرارداد سفید امضا کرده اند و الان همه منتظر بازگشت فتحی از سفر آمریکایش هستند تا جلوی دوربین این کارگردان بروند. بازیگران فصل اول و بازیگرانی که جدید به تیم اضافه شده اند و قرار است کاراکترهای جدیدی را برای مخاطب به نمایش بگذارند. شنیده ها از حضور رویا نونهالی به عنوان بازیگر نقش قرص قمر خواهر بزرگ آقا (یا پرستاری که قرار است نقش پررنگی را در ارتباط با شهرزاد و قباد ایفا کند) در این فصل خبر می دهد.

قل از پایان فصل اول شهرزاد خبری منتشر شده بود که از حضور فاطمه معتمد آریا در این نقش خبر می داد اما به نظر می رسد فتحی برای این نقش رویا نونهالی را در نظر گرفته تا با سابقه ای که از او برای بازی در نقش های کمی خشن تر در ذهن داریم، شهرزاد تازه ای را برای مخاطبانش به نمایش بگذارد و وارد ژانر دیگری شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : هفته نامه تماشاگران
امروز