مداحان مانع از اکران فیلم جدید محمدرضا گلزار هستند؟
اکران فیلم سلام بمبئی با بازی محمدرضا گلزار از ترس واکنش مداحان به این فیلم با مشکلاتی مواجه شده و کارگردان فیلم به مسئله واکنش نشان داده است.

دلیل عدم اکران فیلم سلام بمبئی

قربان محمدپور کارگردان فیلم «سلام بمبئی» که چند روز پیش گفته بود مداحان بعد از دیدن این فیلم مشکلی نخواهند داشت، بعد از به تعویق افتادن اکران فیلمش متنی اعتراضی در اینستاگرام منتشر کرده و به صراحت گفته دلیل تعویق اکران «سلام بمبئی» ترس از واکنش مداحان است.

این فیلم سال گذشته در هند با حضور بازیگران ایرانی از جمله محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری و هندی ساخته شد و قرار بود از آبان‌ماه و بعد از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا روی پرده برود، اما برخی مداحان نسبت به این اتفاق واکنش منفی نشان دادند. به عنوان مثال سید مجید بنی فاطمه در گفت‌وگو با برنا گفت: «نه تنها جامعه مداحان بلکه عموم مردم هم با اکران آثاری که مغایر با حال و هوای این ماه سوگواری باشد، برخورد خواهند کرد.»

بعد از شایعه تعویق اکران این فیلم، حالا کارگردان فیلم با انتشار متنی در اینستاگرام این خبر را تایید کرده است. او نوشته برای ساخت «سلام بمبئی» دو سال تلاش «شبانه‌روزی» کرده و بارها ناامید شده است: «برای دریافت پروانه ساخت و برای ساختش التماس كردم یك وام دویست میلیونی بهم بدن كه ندادن و همه یك عقیده داشتند كه محال است من بتوانم سلام بمبئی را در بالیوود بسازم. با لطف و یاری پروردگارم سلام بمبئی رو درجه یك ساختم و مسئولین با دیدنش حیرت كردند از ساختار زیبا و تاثیر گذاری اش و بازی استثنائی رضا گلزار

او سپس به روند دشوار دریافت پروانه نمایش اشاره کرده و نوشته که چهار ماه او را برده‌اند و آورده‌اند تا مجوز نمایش صادر شده است. محمدپور تعویق اکران را هم این‌طور توضیح داده است: «بعد مانع اكران سلام بمبئی در تابستان شدند و منو مجبور به ٢٣ مهر كردند و بعد گفتند ١٢ آبان و حالا میگویند آبان رو هم بی خیال چون از ترس و وحشت مصاحبه یك مداح نزدیك است سكته كنند.»

کارگردان «سلام بمبئی» در پایان نوشته: «به یاری خدای بزرگ ، سینمای ایران منفجر خواهد شد با اكران سلام بمبئی.»

به نظر می‌رسد این جدیدترین نمونه برای منتفی شدن اکران یک فیلم از ترس واکنش‌هاست و این بار اظهار نظر مداحان باعث شده نمایش «سلام بمبئی» عقب بیفتد. برخی رسانه‌ها نوشته‌اند این فیلم زودتراز نوروز 96 اکران نخواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir