واکنش علی مطهری پس از تماشای فیلم فروشنده!
علی مطهری نایب رئیس مجلس به تماشای فیلم فروشنده نشسته و نظر خودش را درباره فرستادن این فیلم برای اسکار بیان کرد.

فیلم فروشنده در اسکار

علی مطهری نایب رئیس مجلس بعد از دیدن فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی نظر خود درباره این فیلم را نوشته و معتقد است که بهتر بود این فیلم به عنوان نماینده ایران به رقابت اسکار معرفی نمی‌شد. البته او تاکید کرده که به نظر هیات انتخاب که معیارهای مختلف را در نظر گرفته‌اند، احترام می‌گذارد.

مطهری در اینستاگرام خود نوشته است: «در شب عید غدیر با همسرم به دیدن فیلم «فروشنده» در سینما فرهنگ رفتم. بازی خوب آقای شهاب حسینی و خانم ترانه علیدوستی قابل تقدیر است، اما سوژه فیلم را نپسندیدم. این فیلم چهره خوبی از جامعه ایران نشان نمی‌دهد، لذا انتخاب آن به عنوان نماینده ایران در اسکار از سوی بنیاد فارابی، به نظر من انتخاب خوبی نبود. اگرچه به انتخاب آنها که معمولاً معیارهای متعددی مانند تکنیک های هنری، جذب مخاطب و رای آوری را در نظر میگیرند احترام می گذارم.»

نایب رئیس مجلس در حالی مخالفت خود را به شکل ملایم مطرح کرده که طی هفته‌های اخیر برخی از رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا به‌شدت از فیلم اصغر فرهادی انتقاد کرده‌اند. در روزهای تصمیم‌گیری هیات انتخاب فیلم نماینده ایران در اسکار این مخالفت‌ها بیشتر شد و به برنامه «هفت» هم کشید. اما در نهایت «فروشنده» با رای قاطع هیات انتخاب نماینده ایران برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی اسکار 2017 شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir