علت جدایی همزمان شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از بازی در فیلم کاناپه؟
شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از حضور در فیلم کاناپه انصراف دادندو کیانوش عیاری درباره این موضوع صحبت کرد.

ساخت فیلم کاناپه توسط کیانوش عیاری

کیانوش عیاری در نشست خبری فیلم سینمایی «کاناپه» اعلام کرد که این فیلم به سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد.

کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در نشستی با حضور تعدادی از خبرنگاران و در لوکیشن فیلم جدیدش با نام «کاناپه» گفت: ۱۰ مهر بازیگران «کاناپه» جلوی دوربین رفتند و ما تصمیم گرفتیم این فیلم را به یاد عباس کیارستمی بسازیم و به او تقدیم کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا ترانه علیدوستی حاضر به ایفای نقش در «کاناپه» نشد، گفت: ترانه علیدوستی سناریو را خواند، اما از آن خوشش نیامد. درباره جدا شدن شهاب حسینی و جایگزینی بابک حمیدیان هم باید بگویم که جدا شدن شهاب حسینی تاثیری در روند کلی این فیلم ندارد زیرا سناریوی ما شکل ثابتی دارد.

این کارگردان درباره جدایی شهاب حسینی از «کاناپه» گفت: شهاب پیش از این با سریال «شهرزاد ۲» قرارداد داشت و ما ابتدا قرار بود فیلمبرداری «کاناپه» را در ۳۰ تیر ماه آغاز کنیم، اما او طبق تعهد اخلاقی که داشت به کار در «شهرزاد» پرداخت، اما با این اوصاف باید بگویم که اگر ما حتی ۲۰ روز زودتر فیلمبرداری را آغاز می کردیم او می توانست در این فیلم به ایفای نقش بپردازد.

عیاری درباره روند فیلمبرداری این فیلم توضیح داد: بخشی از این فیلم به صورت بداهه پیش می رود و ما حداکثر، فیلمبرداری آن را تا دو ماه به پایان می رسانیم، اما فکر نمی کنم که «کاناپه» به جشنواره فیلم فجر برسد. مونتاژ آن هم به صورت همزمان ممکن نیست زیرا بسیار سخت است که همزمان با فیلمبرداری بلافاصله تدوین را آغاز کنیم.

این کارگردان با اشاره به فیلم «خانه پدری» که اجازه اکران ندارد، گفت: ۵ سال و ۱۰ ماه از آخرین روز فیلمبرداری «خانه پدری» می گذرد و به دلیل موضوع «خانه پدری» که مقداری حساسیت داشت برخی دلواپسان برداشته های کاذبی از آن داشتند، اما «کاناپه» این طور نیست و موضوع ساده و به‌روزی دارد. در واقع این فیلم، روایتگر ارتباط بین دو خانواده است که در یک محله زندگی می کنند. مرد یکی از این خانواده ها کاناپه ای می خرد که در ادامه این کاناپه سرمنشا مشکلاتی می شود.

عیاری درباره اینکه چرا «کاناپه» را به یاد کیارستمی می سازد، گفت: این روزها این کار مد است و ما بر اساس مد پیش می رویم.

کارگردان «روزگار قریب» در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود «کاناپه» در آذر ماه سال گذشته کلید بخورد، گفت: مشکلات مالی و سناریو دست به دست هم دادند تا این اتفاق نیفتد، اما بعد با توجه به اینکه ما می خواستیم «کاناپه» را در یک فصلی که تابستان نباشد و هوای سردی داشته باشد، کلید بزنیم زیرا سناریو این را می طلبید و ما طبق آن پیش رفتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقدیم این فیلم به روح عباس کیارستمی حداقل پاسداشت از جانب یک فیلمساز به عباس کیارستمی است و این موضوع هیچ ربطی به این ندارد که من او را می شناختم. این به نوع نگاه او بستگی دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com