مهران مدیری درخواست مجوز کارگردانی کرد!
مهران مدیری برای دریافت مجوز کارگردانی برای ساخت اولین فیلم سینمایی اش اقدام کرد.

مجوز کارگردانی مهران مدیری

مهران مدیری در حالی می‌خواهد فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» را امسال جلوی دوربین ببرد که علی‌رغم سال‌ها کارگردانی در تلویزیون هنوز مجوز کارگردانی فیلم سینمایی را دریافت نکرده است. محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در گفت‌وگویی از تقاضای مهران مدیری برای دریافت مجوز کارگردانی فیلم‌های سینمایی خبر می‌دهد و می‌گوید صدور مجوز کارگردانی مدیری در حال بررسی است.

مهران مدیری که تاکنون سریال‌های موفق و پر مخاطبی را جلوی دوربین برده، در حالی قرار است امسال فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» را بسازد که به عنوان یک فیلم اولی، هنوز مجوز کارگردانی سینمایی را دریافت نکرده است.

محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی درباره مجوز کارگردانی مهران مدیری می‌گوید: « شورای پروانه ساخت بعد از دریافت فیلمنامه، تمامی مسائل از جمله مجوز کارگردانی را بررسی می‌کند و قطعا این شورا بررسی‌های خود را در مورد مجوز کارگردانی سازنده فیلم‌ «ساعت 5 عصر» انجام خواهد داد.»

فرجی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ساخته‌های مهران مدیری در تلویزیون آیا این کارگردان بازهم به دریافت مجوز کارگردانی سینمایی نیاز دارد یا خیر، توضیح می‌دهد:« همه کارگردانان فیلم اول به دریافت مجوز کارگردانی نیاز دارند و آقای مهران مدیری هم چندی پیش تقاضای مجوز کارگردانی خود را به وزارت ارشاد ارسال کرد که صلاحیت ایشان در دست بررسی است.»

مدیر کل دفتر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در پایان خاطر نشان می‌کند که نبود نام مهران مدیری در فهرست کارگردانی که در ابتدای سال مجوز کارگردانی دریافت کردند به این دلیل بوده است که او بعد از اعلام این فهرست درخواست مجوز کارگردانی خود را به ارشاد ارسال کرده و به احتمال فراوان در فهرست بعدی، نام مهران مدیری در میان دریافت کنندگان مجوز کارگردانی خواهد آمد.

«ساعت 5 عصر» اولین فیلم سینمایی مهران مدیری است که نگارش فیلمنامه آن را خشایار الوند بر عهده دارد و تنها بازیگری که حضورش در این فیلم سینمایی قطعی شده، سیامک انصاری است. پیش از این خشایار الوند از زمان آغاز فیلمبرداری «ساعت 5 عصر» را مهر ماه اعلام کرده بود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir