بیانیه اعضای گروه پینک فلوید درباره حصر نوار غزه
اعضای گروه پینک فلوید با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از فعالان دربند مخالف با حصر نوار غزه اعلام کردند.

اتحاد اعضای پینک فلوید

دیوید گیلمور، نیک میسن و راجر واترز با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از فعالان دربند مخالف با محاصره نوار غزه اعلام کردند.

آخرین باری که گروه موسیقی «پینک فلوید» گرد هم آمدند به ۱۱ سال پیش و برگزاری کنسرتی در لندن بازمی‌گردد. اکنون پس از ۱۱ سال سه عضو بازمانده این گروه افسانه‌ای اختلافات خود را کنار گذاشته و برای یک هدف دیگر به غیر از موسیقی گرد هم آمده‌اند.

دیوید گیلمور، نیک میسن و راجر واترز این بار گردهم آمده‌اند تا از بانوانی که تحت عنوان «قایق بانوان به غزه» از بارسلونا به قصد شکستن محاصره غزه دریانوردی کرده‌اند، حمایت کنند. این زنان پس از ورود به آب‌های ساحلی غزه از سوی گارد ساحلی رژیم صهیونیستی متوقف و بازداشت شدند، و انتظار می‌رود به زودی به کشورهای خود بازگردانده شوند.

صفحه فیسبوک گروه پینک فلوید چهارشنبه حمایت سه عضو بازمانده این گروه را از زنان بازداشت شده اعلام کرد. راجر واترز نیز جداگانه همین مطلب را در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرد.
حمایت پینک فلوید از این گروه با جلب توجه رسانه‌های جهان در آزادی هر چه سریع‌تر آن‌ها نقش بسیار پررنگی دارد.

راجر واترز از سال ۲۰۰۵ به این سو جمع حامیان آرمان‌های مردم فلسطین پیوسته است. او پس از دیداری که از سرزمین‌های اشغالی داشت خواستار تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی شد.

سید برت، راجر واترز، نیک میسن و ریچارد رایت سال ۱۹۶۵ گروه موسیقی «پینک فلوید» را بنیان نهادند. دیوید گیلمور سال ۱۹۶۷ به این گروه پیوست.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : 7sobh.com