دستمزد داریوش ارجمند برای بازی در نقش مالک اشتر چقدر بود؟
داریوش ارجمند بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) گفت که برای 2 سال بازی در این سریال کمتر از 2 میلیون تومان دستمزد گرفته است.

داریوش ارجمند از بازی در سریال امام علی (ع) گفت

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی  درباره پرداخت سینما و تلویزیون به مقوله ماه محرم، گفت: تلویزیون به اندازه کافی توانسته است به این مقوله بپردازد. برای اثبات این موضوع کافی است که کمی شبکه‌های تلویزیونی را مرور کنید.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون به میزان کافی درباره مقوله ماه محرم و امام حسین(ع) فیلم و سریال ساخته شده است؟، بیان کرد: تنها ساختن فیلم مطرح نیست، باید دید چگونه فیلمی ساخته شده است و تاثیر آن را بعدها  ببینیم. در حال حاضر در کشورمان چنین فیلمهایی با هزینه‌های میلیاردی و در برخی مواقع هم میلیارد دلاری ساخته ‌می‌شود؛ بعد از سریال«امام علی(ع)» داوود میرباقری کمتر فیلم و سریالی توانست در آن حد و حدود باشد، این حرف من نیست بلکه حرف بسیاری از مردم است.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: اینکه مردم سریال«امام علی(ع)» را دوست دارند دلیل دارد زیرا  آن زمانی که ما این فیلم را می‌ساختیم اندیشه حافظوار داشتیم. حافظ گفت«عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ / قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت» حافظ وقتی این بیت را گفت نخواست وزیر، رئیس آموزش و پرورش و یا سفیر شود. ما نیز همین کار را انجام دادیم، در سریال«امام علی(ع)»  بنده دستمزدم برای دو سال ایفای نقش به دو میلیون تومان هم نرسید، چرا چون ما برای پول نرفتیم برای عرض ارادت به امام (ع) رفتیم، نه تنها من بلکه تمام افرادی که در این سریال دخیل بودند هم چنین حسی داشتند.

وی افزود: نمی‌توانم بگویم فیلمهایی که در این چند سال تولید شده‌اند از نظر اعتقادی ضعیف هستند، اما به نظرم اگر فیلمسازی اثری مذهبی تولید کند با این نیت که با پول آن ساختمان سازی کند به هدفش نمی‌رسد و آن اثر به هیچ عنوان مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد. اگر کسی برای امام حسین(ع) اثری می‌سازد، نیتش باید تماماً عشق ورزیدن به امام حسین(ع) باشد.

بازیگر نقش مالک اشتر سریال امام علی(ع)، اظهار کرد: صداقتی در سریال امام علی(ع) وجود داشت که در وهله اول در وجود خود آقای میرباقری بوده است، به همین دلیل تا به امروز پا برجا مانده است. باید دنبال آن بگردیم که چرا دیگر چنین آثار ساخته نمی‌شود. چه میزان فیلمهای مذهبی ساخته شد؛ اما برخی از آنها تاثیر زیادی نداشته و به فراموشی سپرده شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع :  tasnimnews.com