جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم شیکاگو به فروشنده
فیلم فروشنده همچنان به درخشش خود ادامه داده و توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم شیکاگو را از آن خود کند.

فیلم فروشنده از جشنواره فیلم شیکاگو جایزه گرفت

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم شیکاگو را از آن خود کرد.

برندگان جوایز جشنواره فیلم شیکاگو (۲۱ اکتبر) معرفی شدند. در این مراسم هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره به ریاست جرالدین چاپلین جایزه ویژه این هیئت را به فیلم «فروشنده» اعطا کرد.

هیئت داوری درباره فیلم «فروشنده» این گونه نظر داد:‌ «این فیلم از مشکلات به وجود آمده پس از رویداد آزار و اذیت جنسی و نحوه برخورد جامعه با آن بینشی منحصربه‌فرد به ما ارائه می‌کند. در عین حال داستان قدرتمند فیلم درباره انتقام جهانی است و در این مورد به شیوه‌ای رئالیست دوراهی‌های دردناک فیلم را به شیوه‌ای واقع‌گرا روایت می‌کند. داستان فیلم از وضعیت انسان در سطوح مختلف پرده برمی‌دارد.»

البته هیئت داوران در نظر ثبت شده در سایت جشنواره اشتباه فاحشی کرده و جامعه به تصویر کشیده در فیلم «فروشنده» را جامعه‌ای عربی خوانده است.

در این مراسم با اجرای ریچارد روپر جایزه برتر جشنواره به فیلم «سیرا نوادا» به کارگردانی کریس پویو از رومانی اهدا شد. پویو علاوه بر این جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را نیز از آن خود کرد.

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نخستین بار در شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد. این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در بخش رقابت اصلی جشنواره کن دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir