جنجال آزار و اذیت جنسی بازیگر زن توسط آلفرد هیچکاک
تیپی هدرن بازیگر هالیوودی ادعا کرد که آلفرد هیچکاک وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

تیپی هدرن از آزار و اذیت جنسی آلفرد هیچکاک گفت

بازیگر فیلم «پرندگان» مدعی شد که آلفرد هیچکاک در جریان ساخت این فیلم، او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

تیپی هدرن بازیگر آمریکایی که سابقه بازی در فیلم معروف «پرندگان» و همچنین فیلم «مارنی» از ساخته‌های «آلفرد هیچکاک» را دارد، در اظهار نظری جنجالی مدعی شد که «هیچکاک» در زمان ساخت فیلم دلهره‌آور «پرندگان» در دهه 1960 میلادی او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

این بازیگر آمریکایی در کتاب خاطراتش با عنوان تیپی از آشنایی‌اش با آلفرد هیچکاک پس از جدایی‌اش از «پیتر گریفیث» و نقل مکان از نیویورک به لس‌آنجلس صحبت به میان آورده است. هیچکاک پس از دیدن او در یک تبلیغ تجاری یک قرارداد بازیگری 5 ساله با او منعقد می‌کند.

«تیپی هدرن» در بخش دیگری از کتاب خاطراتش مدعی شده که «هیچکاک» در جریان ساخت فیلم «پرندگان» که «هدرن» را به اوج شهرت رساند، رابطه ناسالمی را با او آغاز کرده است و احساس مالکیت زیادی به او داشته و حتی به دیگر بازیگران نسبت به نزدیک شدن به او هشدار می‌داده است و هر چه با او می‌جنگدیم او پرخاشگرتر می‌شد.

این اولین باری نیست که «هدرن» علیه «هیچکاک» اظهاراتی داشته است و در سال 2012 فیلم «دختر» محصول شبکه «HBO» نیز پرده از رابطه تاریک میان این کارگردان و بازیگر برداشت. «هدرن» در مصاحبه‌ای که در سال 2012 میلادی با نیویورک تایمز داشت، گفته بود که «هیچکاک» یک ضد زن بود و مشکلات بسیار زیادی داشت.

کتاب خاطرات «تیپی هدرن» از فردا (اول نوامبر) منتشر می‌شود.

«هیچکاک» یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان قلمداد شده که طی 60 سال فعالیت سینمایی، موفق به کسب جوایز متعددی شد که شاید مهم‌ترین آنها جایزه‌ی یادبود آکادمی اسکار در سال 1967 باشد.

بیشتر بدانید : یک سلبریتی دیگر مورد تجاوز قرار گرفت؟!!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir