پاسخ همراه اول به اعتراض تند سیروان خسروی
اداره کل ارتباطات سیار ایران به اعتراض تند سیروان خسروی واکنش نشان داد.

اعتراض سیروان خسروی به پخش آهنگ هایش در آوای انتظار همراه اول

اداره کل ارتباطات سیار ایران در پاسخ به اعتراض تند سیروان خسروی به اپراتور همراه اول، بیانه‌ای را صادر کرد.

سیروان خسروی در اینستاگرام خود از پخش شدن آثارش در آوای انتظار همراه اول به شدت انتقاد کرده بود و تهدید به شکایت کرده بود که این امر با واکنش اداره کل ارتباطات سیار ایران همراه شده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد:

به کارگیری یکی از آهنگ های آقای سیروان خسروی (بازم بتاب) به عنوان آوای انتظار که وی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده بود اجازه استفاده از آن را نداده است؛ توسط شرکت سروش همراه رسانه که یکی از شرکتهای تامین کننده محتوا (CP) در حوزه آوای انتظار است، در لیست آوای انتظار همراه اول قرار گرفته است.

طبق اعلام شرکت سروش همراه رسانه، شرکت سروش رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 9/10/87 اجازه انتشار محتوای متعلق به سازمان صدا و سیما بر بستر تلفن همراه را در به شرکت سروش رسانه داده است و محتوای مورد ادعای آقای سیروان خسروی نیز از جمله محتواهای متعلق به سازمان صدا و سیماست.

همراه اول در پایان تصریح کرده است، همانطور که قبلاً نیز در پاسخ به ادعایی مشابه اعلام شده بود: اصولاً اپراتورهای تلفن همراه برای تهیه آهنگ های سرویسRBT (آوای انتظار) خود، از طریق شرکت های تامین کننده محتوا (CP) اقدام می‌کنند. این شرکت‌ها نیز با عقد قرارداد با ناشرانی که مجوز لازم را جهت نشر آثار هنری دارند، همکاری کرده و از این طریق محتوای هنری مورد نیاز خود را به دست می آورند؛ بدین ترتیب خود اپراتور به صورت مستقیم وارد مذاکره با هنرمندان نمی شود.

همراه اول بر شرکت های تامین کننده محتوا، نظارت دقیق دارد تا بدون اجازه ناشر، آوای انتظاری تولید نشود و در صورت اثبات تخلف، با شرکت متخلف برخورد جدی خواهد شد. بدیهی است اظهارنظر در مورد نوع تعامل و روابط ناشر مجوزدار با هنرمندان جزو حیطه اختیارات و وظایف همراه اول نیست و موضوع از طریق مراجع ذیربط قابل پیگیری است. طبیعتاً این حق برای آقای سیروان خسروی نیز محفوظ است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : jamejamonline.ir