جشن تجلیل از عوامل بدترین فیلم مسعود ده نمکی رسوایی 2
قرار است بزودی جشنی برگزار شده و از عوامل فیلم رسوایی 2 مسعود ده نمکی قدردانی شود!

جشن قدردانی از عوامل فیلم رسوایی 2

در حالی که فیلم «رسوایی 2» کم مخاطب‌ترین و کم فروش‌ترین فیلم کارنامه کاری موفق مسعود ده نمکی در گیشه بوده و حدود شش ماه از اکران آن می‌گذرد حالا خبر می‌رسد قرار است برای تقدیر از عوامل این فیلم سینمایی جشنی برگزار شود، اتفاقی که پیش از این برای موفق‌ترین کارهای ده‌نمکی هم رخ نداده بود.

ده نمکی که پیش از ساخت «رسوایی 2» از مردم درباره ساخت این فیلم که ادامه‌ای بر فیلم پرفروش «رسوایی» بود نظرسنجی کرده بود پس از تایید مردمی ساخت این فیلم را سال گذشته آغاز کرد. فیلم که بنا بر ادعای سازندگانش دارای جلوه‌های ویژه نو و کاملا ایرانی بود در بخش مسابقه سینمای ایران سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما هیچ بازخورد مثبتی دریافت نکرد و حتی برخی منتقدان آن را بدترین فیلم کارنامه کاری این کارگردان دانستند.

با این حال از آنجا در مقوله قضاوت آثار ده‌نمکی فروش فیلم‌هایش نشان داده فاصله زیادی بین نظر منتقدان و مخاطب عام است همه منتظر بودند ببیند آیا این فیلم می‌تواند روند پرفروش بودن آثار ده نمکی در گیشه را ادامه دهد؟ اما قرار نگرفتن فیلم تازه ده‌نمکی در اکران نوروز که اتفاقی بی سابقه در یک دهه اخیر بود نشان می‌داد که پخش‌کننده ها و سینماداران امید چندانی به تکرار موفقیت های آثار قبلی این کارگردان با «رسوایی 2» ندارند و این شد که اکران دوم نوروز به «رسوایی 2» رسید.

تقریبا برای اولین بار مخاطبین و منتقدان در مورد فیلم تازه ده نمکی به یک نتیجه واحد رسیدند و این فیلم با فروش کمی بالاتر از 2.5 میلیارد تومان عملا تبدیل به کم مخاطب‌ترین فیلم کارنامه کاری ده نمکی شد و برای اولین بار فیلمی از این کارگردان نه تنها در بین 5 فیلم پرفروش سال بلکه حتی در بین 10 فیلم پرفروش سال قرار ندارد و تنها فیلم «اخراجی‌ها» در کارنامه کاری این کارگردان از نظر ریالی کمتر از «رسوایی 2» فروخته است.

با این حال طبق ادعای شرکت پخش‌کننده نسخه ویدیویی «رسوایی 2» این فیلم که با تیراژ 500 هزار نسخه به بازار عرضه شده با رضایت 74 درصدی مخاطبان مواجه شده، 21 درصد فیلم را متوسط دانسته‌اند و تنها 5 درصد از این فیلم به عنوان اثری ضعیف نام برده اند که سوال اینجاست که با کلی تبلیغاتی که این فیلم در زمان اکران از آن بهره مند بود و در زمان خوبی هم روی پرده رفت چرا نتوانست مخاطب را به سالن سینما بکشاند. در حالی که طبق ادعای پخش کننده این فیلم در شبکه نمایش خانگی این فیلم در حل رسیدن به تیراژ دوم است. و اگر این ادعا واقعی باشد آن وقت در صورت آمدن همین میزان مخاطب به سالن سینما فیلم ده نمکی الان یکی از ده میلیاردی های سینمای ایران بود.

مراسم تقدیر از عوامل کم مخاطب‌ترین فیلم پولسازترین کارگردان یک دهه اخیر سینمای ایران پس از ماه محرم برگزار خواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir