پخش سریال جدید مهران غفوریان با نام همسایه ها از آذر ماه
سریال کمدی «همسایه‌ها» به کارگردانی مهران غفوریان و به زودی از شبکه دو پخش خواهد شد. بهاره رهنما بعد از مدتی با این سریال دوباره به تلویزیون بازگشته است. سریال تازه‌ی غفوریان آذرماه از شبکه دو پخش خواهد شد.

پخش سریال همسایه ها از آذر ماه

«همسایه‌ها» نام موقت مجموعه‌ی تلویزیونی است که مهران غفوریان کارگردانی آن را بر عهده دارد.  کنار غفوریان که خودش به عنوان بازیگر هم در سریال حضور دارد، جواد رضویان، سیروس گرجستانی و بهاره رهنما بازیگران شناخته شده دیگری هستند که در این مجموعه کمدی مقابل دوربین رفته‌اند.

بهاره رهنما که در سال‌های اخیر در تلویزیون کم‌کارتر شده و بیشتر می‌توان او را روی صحنه‌ی تئاتر دید، درباره دلیلش برای پذیرش بازی درسریال کمدی «همسایه‌ها» می‌گوید : «سعی می‌کنم سالی یک سریال بیشتر بازی نکنم. حتی اگر سریال دیگری هم که به من پیشنهاد می‌شود پروژه‌ی خوبی باشد ترجیح می‌دهم حضورم در قاب تلویزیون بیش از حد نشود. قبلاً در سریال «من یک مستاجرم» تجربه‌ی بازی در سریال‌هایی که قصه‌شان در آپارتمان می‌گذرد را داشتم. سریال‌های با فرمت آپارتمانی را دوست دارم چون نه تنها مخاطب را خسته نمی‌کند بلکه برای خود عوامل هم جذاب و مفرح است. مثل این است که واقعاً داری در یک آپارتمان با آدم‌های جوراجورش زندگی می‌کنی. با آرش معیریان هم از قبل آشنایی داشتم و کار کرده بودم. او دوست خوب من و از اساتید دانشگاه هنر است. سر سریال «خوب، بد، زشت» منوچهر هادی نیز با علیرضا سبط‌احمدی همکاری کرده بودم.»

رهنما با اشاره به شکستگی پای آرش معیریان که باعث قطع همکاری او با این پروژه شد توضیح می‌دهد: «آرش معیریان با توجه به شکستگی پا باید جراحی‌هایی انجام می‌داد و بالا و پایین رفتن از پله‌های آپاراتمان برایشان ممکن نبود. تصمیم گروه این شد که آقای غفوریان جایگزین او بشود.»

رهنما که در سال‌های گذشته سابقه‌ی همکاری با سروش صحت را در سریال کمدی «پژمان» دارد، درباره‌ی همکاری‌اش با مهران غفوریان در جایگاه کارگردان اظهار رضایت می‌کند: «من بیشتر در کمدی‌هایی حضور داشته‌ام که کمدی موقعیت است و نگران بودم او جنسی از بازی کمدی را از من بخواهد که بیشتر کمدی اکت است و من نتوانم آن را اجرا کنم. اما اینطور نبود. مهران غفوریان کارگردان بسیار منضبطی است و بازی برایش بسیار مهم است. ما پیش از ضبط هر سکانسی تمرین و تحلیل داریم.»
 
علاوه بر تغییر کارگردان، تغییرات دیگری هم در تیم سازنده‌ی  مجموعه‌ی تلویزیونی «همسایه‌ها» به وجود آمده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اضافه شدن مانی اسکندری در بخش طراحی گریم، احسان سجادی حسینی به عنوان دستیار اول کارگردان و  مهراب قاسم‌خانی به تیم نویسندگی اشاره کرد.

رهنما درباره‌ی اضافه شدن مهراب قاسم‌خانی به تیم نویسندگی این مجموعه‌ی تلویزیونی می‌گوید: «نویسنده‌ی قبلی کار هم نویسنده‌ی خوبی بود اما با توجه به وقفه‌ای که در ضبط پیش آمد بعضی بازیگرها دیگر ادامه‌ی همکاری برایشان ممکن نبود و در نتیجه بعضی کاراکترها حذف شدند. باید روابط آدم‌ها و نسبت‌هایشان با هم مجدداً طراحی و چینش می‌شد. این شد که محراب قاسم‌خانی به مجموعه اضافه شدند. محراب پنج قسمت اول کار را نوشت. به نظرم اگر طراحی شخصیت‌ها و روابط درست اتفاق بیفتد در همان پنج، شش قسمت اول استارت سریال زده می‌شود و جا خواهد افتاد.»

رهنما درباره‌ی نقش خود در این مجموعه‌ی تلویزیونی اینطور توضیح می‌دهد: «من در سریال نقش نگین، یکی از دو دختر سیروس گرجستانی را بازی می‌کنم. من خواهر بزرگتر هستم. دختری نه چندان خوش‌برخورد که یک شرکت عروسی و عزا را اداره می‌کند. یک دختر مستقل که در تضاد با کاراکتر خواهر کوچکترش که دختری دست‌و‌پا‌چلفتی است قرار می‌گیرد. این دختر در کارش خیلی وارد است و شدیداً دنبال پول در آوردن است و خیلی ضدازدواج هم هست.»

مجموعه‌ی تلویزیونی «همسایه‌ها» پیش‌تر قرار بود به کارگردانی آرش معیریان ساخته شود. اما این کارگردان بعد از ضبط 6 قسمت از سریال  به خاطر شکستگی پا از همکاری با این سریال کناره‌گیری کرد و مهران غفوریان جای او را گرفت. مجموعه‌ی «همسایه‌ها» که احتمالا نام ان تا زمان پخش تغییر خواهد کرد،  قرار است از آذرماه با تمام شدن ماه صفر ، در چهل قسمت چهل‌و‌پنج دقیقه‌ای  روی آنتن شبکه‌ی دو سیما برود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : filmnetnews.ir