فیلم خانه دختر: ترسیم روابط نامشروع مابین محارم!
روزنامه کیهان به انتقاد از برنامه خوشا شیراز پرداخت که از شهرام شاه حسینی کارگردان فیلم خانه دختر دعوت کرده بود.

انتقاد روزنامه  کیهان از برنامه خوشا شیراز بخاطر شهرام شاه حسینی

روزنامه کیهان درباره فیلم خانه دختر نوشت:

روز جمعه 21 آبان، برنامه «خوشا شیراز» که از شبکه سراسری «شما» پخش می شد به روال همیشگی خود مهمانانی از یک سریال تلویزیونی داشت و میهمانان این هفته، کارگردان و بازیگران سریال «هشت و نیم» بودند که مدتی است از شبکه 2 سیما پخش می شود.
 
شهرام شاه حسینی که پیش از این نیز سریال‌هایی همچون «تاوان» و «همه چیز آنجاست» را برای تلویزیون ساخته بود، 4 کار بلند سینمایی نیز دارد که 3 تای آنها در حیطه فیلمفارسی های مبتذل می گنجد و آخری به نام «خانه دختر» در جشنواره سی وسوم فیلم فجر به نمایش درآمد، اما به دلیل موضوع ساختار شکنانه، به سخره کشاندن و غلو آمیز جلوه دادن سنت ها و عرف جامعه اسلامی و فراتر از آن، ترسیم روابط نامشروع  مابین محارم، مورد اعتراض کارشناسان و ناظران متعهد قرار گرفته و توسط شخص وزیر ارشاد سابق توقیف شد.
 
اما شگفت آن که در برنامه یاد شده روز جمعه تلویزیون، از کارگردانی که برای صحبت و بحث درباره یک سریال تلویزیونی دعوت شده بود، در همان ابتدا، پای فیلم توقیف شده‌اش به میان کشیده شد و توقیف فیلم را ناشی از نوعی کج‌فهمی و برداشت نادرست و سوء تفاهم قلمداد نمودند و مجری برنامه نیز همدلانه با کارگردان یاد شده، آرزو کرد که فیلم «خانه دختر» رفع توقیف شده و به حق خود برای اکران و نمایش برسد!
 
یعنی در واقع رسانه ملی که بایستی مدافع حیثیت و شان این ملت بوده و مبلغ عزت و کرامت آن باشد، ، متاسفانه از کیسه همین مردم به تبلیغ درباره فیلمی می پردازدکه به شنیع‌ترین وجه، همه کرامت و عزت خانواده ایرانی را زیر علامت سوال برده تا حدی که حتی وزیر ارشاد سابق (که معمولا با تسامح و تساهل از ساختارشکنی در عرصه هنر و سینما عبور می‌کرد) را هم وادار به واکنش نمود، چنانچه که شخصا و خارج از روند معمول، آن را توقیف کرد.
 
متاسفانه رسانه ملی در اوج ادعای کمبود بودجه و ضعف مالی، نه تنها سریال‌های طولانی و پرهزینه خود را بعضا در اختیار اینگونه عناصر ساختارشکن می‌گذارد که حتی به طور رایگان به تبلیغ برای فیلم‌های توقیفی آنان می‌پردازد.
 
لازم به ذکر است که فیلم «خانه دختر» به‌رغم نمایش تصویری سیاه و تاریک و فاجعه بار از خانواده ایرانی مسلمان و توقیف در داخل کشور، در کمال تاسف مجوز شرکت در جشنواره‌های خارجی را دریافت داشته و در تعدادی از این جشنواره‌ها شرکت کرده و تصویر یاد شده را برای خارجی‌ها به نمایش گذارد!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه کیهان