آخرین خبر از جدیدترین فیلم های درحال ساخت در ایران
مدت زمان زیادی تا برگزاری جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است و بسیاری از کارگردانان درحال تکمیل کردن مراحل ساخت فیلم خود می باشند.

از جدیدترین فیلم های درحال ساخت چه خبر؟

با آغاز فصل فیلمسازی در سینمای ایران، بسیاری از کارگردانان برای حضور در جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های خود را جلوی دوربین برده‌اند و یا در حال تکمیل مراحل ساخت آنها هستند. از مهم ترین خبرهای تولیدات سینمای ایران، می‌توان به پیوستن هومن سیدی به پروژه «آذر» اشاره کرد. نیکی کریمی بازیگر و تهیه کننده این فیلم است.

هومن سیدی به «آذر» پیوست

تصویربرداری فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه کنندگی نیکی کریمی در حالی در شهر تهران ادامه دارد که به تازگی هومن سیدی به عنوان جدیدترین بازیگر این فیلم به «آذر» پیوسته است. فیلمبرداری این فیلم از هفتم آبان در تهران آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد از کار مقابل دوربین رفته است. نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ و شیرین آقارضا کاشی بازیگرانی هستند که از روز ابتدایی مقابل دوربین این فیلم رفته اند. آقارضا کاشی پیش از این در فیلم سینمایی «فروشنده» به ایفای نقش پرداخته است. این پروژه دو- سه بازیگر دیگر نیز خواهد داشت که در روزهای آتی انتخاب خواهند شد.


مهدی جعفری «ایستگاه اتمسفر» را می‌سازد

«ایستگاه اتمسفر» اولین فیلم سینمایی مهدی جعفری به زودی جلوی دوربین می رود.  تهیه کنندگی این فیلم سینمایی برعهده علیرضا قاسم خان است و بخشی از سرمایه پروژه توسط موسسه «تصویر شهر» تامین شده است. «ایستگاه اتمسفر» هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد. مهدی جعفری کارگردان «ایستگاه اتمسفر»، پیش از این مدیریت فیلمبرداری پروژه هایی چون «بارکد»، «خشکسالی و دروغ»، «عصر یخبندان»، «بیداری برای سه روز»، «مردن به وقت شهریور» را برعهده داشته است.

علیرضا امینی با «من دیوانه نیستم» در جشنواره فجر

فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» تازه‌ترین ساخته علیرضا امینی به زودی جلوی دوربین می‌رود. کارگردانی این فیلم را علیرضا امینی به عهده دارد و مرتضی شایسته هم تهیه کننده آن است. این فیلم به تازگی موفق به اخذ پروانه ساخت از وزارت ارشاد شده است. فیلم جدید امینی هم اینک مراحل پیش تولید را سپری می‌کند و به احتمال زیاد برای اولین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.  آخرین ساخته علیرضا امینی با نام «دلتا ایکس» در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد.

«ایتالیا ایتالیا» تدوین مجدد می‌شود

فیلم «ایتالیا ایتالیا» اولین تجربه سینمایی کاوه صباغ زاده که تدوین اولیه آن توسط میثم میرزایی به پایان رسیده بود، تدوین مجدد خواهد شد. ژینوس پدرام، که پیش از این فیلم‌های «یحیی سکوت نکرد» و «عادت نمی کنیم» را تدوین کرده بود، تدوین مجدد این فیلم را انجام خواهد داد. «ایتالیا ایتالیا» به احتمال زیاد در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. در این فیلم حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی  علی ملاقلی پور و... به ایفای نقش می‌پردازند.

ادامه تدوین «نفس‌های آرام»

میثم هاشمی طباء کارگردان «نفس‌های آرام»، از اتمام تدوین این فیلم تا هفته آینده خبر داد. «نفس‌های آرام» به احتمال بسیار زیاد آماده حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد. کارگردان «نفس‌های آرام» در مورد لوکیشن‌هایی که این فیلم در آن تصویربرداری شده است، می‌گوید:« لوکیشن‌های این اثر در کیش، ارمنستان و احتمالا فرانسه (پاریس) است و از بازیگران چهره ایرانی و سه بازیگر اتگلیسی زبان بهره خواهیم برد.» «نفس‌های آرام» محصول مشترک ایران و ارمنستان که سی درصد از آن در خارج از کشور فیلمبرداری شده است.

تدوین «ماه‌گرفتگی» تمام شد

فیلم «ماه گرفتگی» جدیدترین ساخته مسعود اطیابی که به موضوع اتفاقات سال 88 می‌پردازد، قرار بود برای اولین بار در جشنواره مقاومت به نمایش درآید، اما در نهایت به دلیل عدم پشت سرگذاشتن مراحل فنی، نتوانست در این جشنواره رونمایی شود و به احتمال زیاد خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد کرد. 
هادی انباردار تهیه‌کننده «ماه‌گرفتگی» در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی، می‌گوید: «روز گذشته تدوین این فیلم به پایان رسید و به‌زودی صداگذاری و ساخت موسیقی این فیلم آغاز خواهد شد.» کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، شهرام عبدلی، قاسم زارع، ارسلان قاسمی، نیلوفر وهاب‌زادگان، الناز حبیبی، کاوه ابراهیم، فرخنده فرمانی‌زاده، سیمون سیمونیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«حلقه در خاک»، «ماهور» شد و محسن تنابنده بازیگرش

حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم سینمایی «حلقه در خاک» به تازگی از تغییر نام این فیلم به «ماهور» خبر داده و از محسن تنابنده به عنوان یکی از بازیگران جدید این فیلم یاد کرد. «ماهور»  دومین فیلم بلند سینمایی حمید زرگرنژاد است که حمید آخوندی و علیرضا جلالی تهیه کنندگی آن را به عهده دارند. پیش از محسن تنابنده حضور داریوش ارجمند، سعید آقا خانی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان در این فیلم قطعی شده بود. فیلمبرداری این پروژه سینمایی 2 ماه طول خواهد کشید و عوامل آن در تلاش اند که اولین نمایش این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باشد.

فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» کلید خورد

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی و تهیه کنندگی سعید سعدی ۱۷ آبان در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد. عوامل «دریاچه ماهی» این روزها مشغول فیلمبرداری سکانس های جنگی فیلم هستند و بازیگرانی چون افشین هاشمی ، نادر فلاح، ابراهیم برزیده،حسین باشه آهنگر و علی نجاریان جلوی دوربین مریم دوستی خواهند رفت. حدود چهل درصد از فضای این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس تصویربرداری می‌شود و عوامل این فیلم بعد از فیلمبرداری صحنه‌های جنگی به لوکیشن های داخل شهر می روند. آرش معیریان همزمان با فیلمبرداری ،تدوین این فیلم را هم انجام می دهد تا «دریاچه ماهی» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir