تازه ترین آمار فروش فیلم های درحال اکران
آخرین آمار فروش فیلم های درحال اکران منتشر شد و فیلم های سیانور و خشکسالی و دروغ به فروش موفق خود ادامه می دهند.

آمار فروش فیلم های درحال اکران

آخرین اطلاعات اکران و فروش فیلم‌های روی پرده از سوی پخش‌کنندگان اعلام شد و فیلم «فروشنده» که تاکنون بالاترین رقم فروش تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده از مرز ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان گذشت.

علی سرتیپی، مدیرعامل موسسه فیلمیران در گفت‌وگویی درباره‌ی آمار فروش فیلم‌هایی که این مؤسسه در دست پخش دارد گفت: فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی تا شب گذشته (پنج‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه) ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان فروش داشته و با وجود اتمام مدت اکران آن همچنان در ۹ سینمای پایتخت بصورت تک‌سانس و ۳۵ سینمای شهرستانها در حال اکران است.

او افزود: فیلم «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی نیز با در اختیار داشتن ۲۴ سالن سینما در کل کشور تاکنون به رقم فروش ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

سرتیپی همچنین مجموع فروش فیلم «متولد ۶۵» به کارگردانی مجید توکلی در تهران و شهرستان‌ها را ۶۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم در حال حاضر ۲۷ سالن سینما را برای نمایش در اختیار دارد.

به گفته او فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته‌ی تینا پاکروان هم با نمایش در ۵۸ سینمای کشور تا شب گذشته از مرز یک میلیارد گذشته و به رقم فروش یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

فیاض هوشیار پارسیان، مدیر دفتر پخش مؤسسه سیمای مهر نیز درباره آخرین آمار فروش فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی گفت: این فیلم این در حال حاضر ۶۴ سینما در کل کشور در اختیار دارد و شب گذشته ۱۲۱ میلیون تومان فروش داشته و به این ترتیب مجموع فروشش به یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون رسیده و پیش‌بینی می‌شود با همین روند فروش در پایان اکران جمعه دومیلیاردی شود.

به گفته پارسیان، اکران خارجی دومین ساخته‌ی سینمایی بهروز شعیبی نیز از ۲۶ آبان با نمایش این فیلم در سالن ون‌سیتی شهر ونکوور آغاز شده است و پس از آن قرار است در دیگر شهرهای کانادا نیز روی پرده برود. بیشتر مخاطبان این سالن سینمایی دانشجویان، دست اندرکاران سینما و یا علاقمندان به این حرفه‌اند و «سیانور» در اولین اکران خود با استقبال مخاطبان روبرو شده است. اکران خارج از کشور «سیانور» برعهده شرکت آریا پرسیس و انجمن فیلم‌های ایرانی ونکوور است.

احمد مختاری از دفتر پخش هدایت فیلم نیز در خصوص آمار فروش فیلم «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده گفت: این فیلم در حال حاضر در ۱۸ سینمای تهران و ۳۴ سینما در شهرستان‌ها اکران می‌شود و به مجموع فروشی بالغ بر دو میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان رسیده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir