پلیس اماکن اجازه افتتاحیه سلام بمبئی را نداد یا وزارت ارشاد؟
افتتاحیه سلام بمبئی درحالی لغو شده است که تهیه کننده و کارگردان فیلم سلام بمبئی اظهار نظرات مختلفی درباره علت لغو این افتتاحیه بیان داشتند.

دلیل لغو افتتاحیه فیلم سلام بمبئی چه بود؟

در حالی که اکران خصوصی فیلم «سلام بمبئی» که به دلیل بلیت 300 هزار تومانی با حاشیه‌های زیادی همراه شد و قرار بود این مراسم، در سالن‌ مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شود، عوامل سازنده فیلم امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از منتفی شدن اکران خصوصی این فیلم ایرانی-هندی خبر دادند. اما در رابطه با دلایل لغو این مراسم، کارگردان و تهیه کننده «سلام بمبئی» اظهارت متناقضی داشته اند

بعد از برگزاری نشست خبری «سلام بمبئی» و اعلام قیمت بیلت‌های 300 هزار تومانی برای مراسم افتتاحیه این فیلم، برخی رسانه‌ها و حتی مخاطبان در شبکه‌های مجازی نسبت به قیمت بلیت‌های این مراسم معترض شدند. این اعتراض‌ها باعث شد در روزهای اولیه پیش فروش بلیت‌های این مراسم، مخاطبان اندکی اقدام به خرید بلیت های این مراسم کنند.

 اما با انتشار خبر عدم استقبال مخاطبان از بلیت‌های 300 هزار تومانی افتتاحیه «سلام بمبئی» عوامل این فیلم مدعی شدند علاقمندان بسیاری بلیت‌های افتتاحیه را خریداری کرده اند که البته با توجه به صندلی‌های از پیش رزرو شده مراسم که جزو بلیت‌های فروخته شده محسوب شده بود در مورد این ادعا شک و شبهه‌های زیادی به وجود آمد. با این حال امروز سازندگان این فیلم با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند این مراسم افتتاحیه پر حرف و حدیث منتفی شده است.

 در اطلاعیه عوامل سازنده «سلام بمبئی» آمده است:« بدینوسیله به اطلاع مخاطبین محترم فیلم سینمایی «سلام بمبئی» می رساند به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم که از قبل هماهنگی آن صورت پذیرفته بود و در شرایط کنونی و با هماهنگی انجام شده با پخش کننده محترم به این نتیجه رسیدیم علیرغم استقبال خوب مردم عزیز برای حضور در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در برج میلاد، این مراسم با عرض پوزش کنسل و تبدیل به حضور عوامل و بازیگران فیلم در اکران های مردمی گردید که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد . ضمنا کلیه کسانیکه از طریق سایت سینما تیکت بلیط تهیه نموده اند مبلغ آنها از سایت فوق مجددا به حسابشان واریز خواهد گردید و مبلغ جذب شده از طریق اسپانسر به یکی از خیریه ها واگذار می گردد.»

با انتشار اطلاعیه لغو مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی»، جواد نوروز بیگی تهیه کننده فیلم که چند روز پیش در برنامه «هفت» قاطعانه از برگزاری افتتاحیه این فیلم در برج میلاد صحبت کرده و حتی از قیمت بلیت آن دفاع کرده بود، درباره علت لغو مراسم رونمایی فیلم «سلام بمبئی» به سینما سینما گفته:« «از دو سه هفته قبل برای دریافت مجوز برگزاری مراسم اقدام کرده بودیم، اما اماکن در صدور مجوز تاخیر داشت و این تاخیر ما را بر آن داشت تا از برپایی برنامه صرف‌نظر کنیم.»

 نوروز بیگی همچنین درباره استقبال مخاطبان از بلیت‌های گران قیمت «سلام بمبئی» و بازگشت مبلغ بلیت‌های این فیلم می‌گوید:« استقبال بسیار خوب بود و تاکنون بالای ۵۰ درصد بلیت‌ها به فروش رفته بود. بعد از لغو شدن برنامه، هزینه‌ای که مخاطبان برای حضور در سالن پرداخته بودند از سوی سایت سینماتیکت به آنان پرداخت خواهد شد.»

نوروز بیگی همچنین تاکید کرد که بازیگران هندی «سلام بمبئی»  در تهران به سر می‌برند و با آ‎غاز اکران مردمی، باطرفداران خود دیدار خواهند کرد.

اما در حالی که جواد نوروز بیگی از عدم صدور مجوز اداره اماکن برای برگزاری مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» خبر داده بود، قربان محمد پور کارگردان «سلام بمبئی» می‌گوید وزارت ارشاد برای برگزاری این مراسم مخالفت کرده است. محمد پور درباره لغو مراسم افتتاحیه سلام بمبئی به تسنیم گفته:« به علت عدم موافقت وزارت ارشاد با برگزاری مراسم در مرکز همایشهای برج میلاد این برنامه لغو شد.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع :  icinema.ir