فیلم فروشنده نامزد بهترین فیلم در جوایز انتخاب منتقدان 2016
فیلم فروشنده جزء کاندیداهای جوایز انتخاب منتقدان 2016  قرار گرفت.

اعلام کاندیداهای جوایز انتخاب منتقدان 2016

با اعلام کاندیداهای «جوایز انتخاب منتقدان 2016» فیلم «لا لا لند» به کارگردانی دیمین چزل با نامزدی در 12 رشته از رقبا پیشی گرفت. در رشته بهترین فیلم خارجی هم فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در میان نامزدها قرار گرفت و با پنج فیلم دیگر رقابت می‌کند.

رقبای فیلم فرهادی در این رشته فیلم‌های «او» ساخته پل ورهوفن، «خولیتا» ساخته پدرو آلمادوار، «نرودا» ساخته پابلو لارین، «ندیمه» به کارگردانی پارک چان ووک و «تونی ارمان» ساخته مارین اده هستند.
فیلم موزیکال چزل در حالی بیشترین نامزدی را به دست آورده که دو فیلم «ورود» ساخته دنی ویلنوو و «مهتاب» به کارگردانی بری جنگینز در ده رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

جوایز انتخاب منتقدان را انجمن منتقدان فیلم رسانه‌ها برگزار می‌کند که بیش از 300 عضو دارد و اعضایش منتقدان سینمایی شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و وب‌سایت‌ها هستند. این جوایز در 27 رشته اهدا می‌شود.

به گزارش ورایتی، از چند سال پیش رشته‌های بهترین فیلم کمدی، اکشن و علمی-تخیلی به این جوایز افزوده شد و باعث شده که امسال فیلم‌های مثل «جیسون بورن»، «پلاک 10 خیابان کلاورفیلد» و «اطلاعات مرکزی» هم نامزد شوند. حتی فیلم‌هایی مثل «بمتن علیه سوپرمن: سحرگاه عدالت» و «جوخه انتحاری» که با نظر منفی منتقدان روبه‌رو شدند، برای بازیگران‌شان کاندیدا شده‌اند.

در رشته بهترین فیلم، به جز سه فیلم «لا لا لند»، «مهتاب» و «ورود» هفت فیلم دیگر رقابت می‌کنند: «حصارها»، «هاکسا ریج»، «Hell or High Water»، «شیر»، «عشق‌ورزی»، «منچستر کنار دریا» و «سولی».

نامزدهای بهترین کارگردان هم دیمین چزل، مل گیبسن، بری جنکینز، کنت لانرگان، دیوید مکنزی، دنی ویلنوو و دنزل واشنگتن هستند.

مراسم اهدای جوایز انتخاب منتقدان روز 11 دسامبر برگزار می‌شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir