اظهار نظر جنجالی آقای بازیگر درباره سقط جنین
لیام نیسن که این روزها فیلم «سکوت» اسکورسیزی را در کانون توجه دارد، برای اظهارنظری که سال‌ها قبل درباره سقط جنین داشته، خبرساز شده است.

اظهار نظر لیام نیسن درباره سقط جنین

نیسن که به زودی با فیلم «سکوت» مارتین اسکورسیزی و ایفای نقشی متفاوت دیده خواهد شد، اکنون برای اظهار نظری که دهه‌ها پیش کرده بود خبرساز شده است.
در حالی که منتقدها هنوز اجازه ندارند درباره فیلم «سکوت» اسکورسیزی که هفته پیش در واتیکان به نمایش در آمد اظهار نظر کنند، بازیگر نقش اصلی این فیلم برای حرفی که چند دهه پیش درباره سقط جنین گفته به سوژه رسانه‌ها بدل شده است.

ماجرا از این قرار است که لیام نیسن به دلیل حمایت از سقط جنین برای نجات جان مادران، از ریاست کلوپ مشتزنی اخراج شد. او رییس باشگاه بوکس آماتور آل سنتز در بالیمینا در ایرلند بود و از ۹ سالگی در این کلوپ تمرین می‌کرد، اما همان زمان یک گروه کاتولیک از اظهار نظر ویدیویی نیسن که از دولت می‌خواست نسبت به اصلاح هشت ماده قانونی در ایرلند بازنگری داشته باشد، برآشفته شد و با آن مخالفت کرد. در این مواد قانونی هر نوع سقط جنینی برای زنان ممنوع شمرده می‌شد.

نیسن کنار گذاشته شد و دیگر صحبتی نه درباره بوکس کرد و نه درباره سقط جنین. اما بعد این بحث راه افتاد که سقط جنین نکردن در بسیاری از موارد به مرگ زنان منجر شده است؛ چراکه طبق قوانین ایرلند جنوبی در صورتی که زندگی مادر در خطر باشد می‌توان نسبت به سقط جنین اقدام کرد اما قوانین ایرلند شمالی تنها در صورتی این اجازه را می‌داد که زندگی مادر و جنین در خطر باشد.

اکنون در توییتر موجی از موافقت و مخالفت با گفته‌های چند دهه پیش لیام نیسن درگرفته است که می‌توان ارتباط آن را با فیلم جدید وی که مورد حمایت مستقیم واتیکان قرار گرفته درک کرد.
او برای ایفای نقش یک مبلغ مسیحی در ژاپن که در قرن هفدهم به شدت شکنجه می‌شود، به شدت وزن کم کرد و انتشار تصویر بسیار لاغر شده لیام نیسن در سایت‌های خبری موجب شده بود تا حدس و گمان زیادی برای این لاغری مفرط مطرح شود. بعد مشخص شد که این بازیگر برای بازی در این فیلم تا این حد وزن کم کرده بود.

نیسن تاکنون در باره خبری که گسترده شده هیچ اظهار نظری نکرده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com