غیبت قاتل اهلی در جشنواره فجر بخاطر اختلاف مسعود کیمیایی و تهیه کننده فیلم
گویا براساس اختلاف های مسعود کیمیایی کارگردان فیلم قاتل اهلی و تهیه کننده این فیلم, قاتل اهلی در جشنواره فجر حضور نخواهد داشت.

غیبت فیلم قاتل اهلی در جشنواره فیلم فجر

مسعود کیمیایی کارگردان شناخته شده سینمای ایران به دلیل برخی مشکلاتی که در تولید «قاتل اهلی» به وجود آمده، از تهیه کننده این فیلم به خانه سینما و وزارت ارشاد شکایت کرده است. با توجه به این اتفاق و سکانس‌های باقی مانده که فیلمبرداری نشده‌اند، هرچند که فرم شرکت در جشنواره برای این فیلم پر شده، اما «قاتل اهلی» به احتمال زیاد به این رویداد سالانه سینمای ایران نخواهد رسید.

از یک ماه گذشته اختلافات به وجود آمده بر سر آخرین ساخته مسعود کیمیایی «قاتل اهلی» به شکل پراکنده در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود و در حالی که اواخر مهرماه خبر به پایان رسیدن تدوین «قاتل اهلی» منتشر شده بود، اما سکانس‌هایی از این فیلم از جمله سکانس‌ پایانی «قاتل اهلی» که مدنظر مسعود کیمیایی است هنوز فیلبمرداری نشده و این فیلم در غیاب کارگردان تدوین شده است.

یک منبع موثق می‌گوید مسعود کیمیایی به دلیل مشکلاتی که برای «قاتل اهلی» وجود آمده، از منصور لشگری قوچانی تهیه کننده این فیلم به خانه سینما و وزارت ارشاد شکایت کرده است. با توجه به این شکایت و علی رغم جلسه‌ای که مسعود کیمیایی و منصور لشگری قوچانی با محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر داشته‌اند، این فیلم به احتمال بسیار زیاد به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید.

اما به جز تدوین این فیلم که در غیاب مسعود کیمیایی انجام شده، ساخت موسیقی این فیلم هم بدون اطلاع کارگردان «قاتل اهلی» ساخته شده است. مسعود کیمیایی تمایل داشته که بهزاد عبدی موسیقی جدید‌ترین  ساخته‌اش را بر عهده بگیرد، اما تهیه کننده این فیلم با اشخاص دیگری برای ساخت موسیقی این فیلم به توافق رسیده است.

یکی از اصلی‌ترین بندهای مورد اختلاف در این فیلم، به برآورده نشدن خواسته‌های مسعود کیمیایی از جمله سکانس‌های باقی مانده و عدم پرداخت حق و حقوق عوامل این فیلم باز می‌گردد، که باعث شده که باعث شده قصه «قاتل اهلی» از نظر کیمیایی به نوعی ناقص و ناتمام باقی بماند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir