اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت + عکس
 مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

برگزیدگان دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت

 مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در بخش بین الملل، لوح تقدیر ویژه هیات داوران به سعیده شریعتی برای فیلم «پسین»، تندیس جشنواره با ۲ هزار دلار جایزه هیات داوران به «ایرنه دوزینیو» از ایتالیا تعلق گرفت.

در بخش بهترین مستند کوتاه در بخش بین‌الملل؛ جایزه به سارا کاسکاس برای فیلم «نان و چای» از لبنان و در بخش بهترین فیلم مستند نیمه بلند در بخش بین‌الملل؛ جایزه به مهدی قنواتی برای مستند «همجا» تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم مستند بلند در بخش بین‌الملل هم به محسن استادعلی برای فیلم «زنانگی» تعلق گرفت و جایزه ویژه هیات‌داوران بخش بین‌الملل به «وینالی مالسکی» برای فیلم «زیر آفتاب» و آرش لاهوتی ه برای فیلم «آبی کمرنگ» تعلق گرفت.

 در بخش «مسابقه ملی» جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه (کارگردانی) به جمعه قالی (مهدی اسدی) اهدا شد و جایزه بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند (کارگردانی) به راه بی‌عبور (محمدرضا حافظی) تعلق گرفت. جایزهٔ بهترین فیلم مستند بلند (کارگردانی) به محمد کارت برای «آوانتاژ» تعلق گرفت و جایزه بهترین پژوهشگر هم به سید وحید حسینی برای (بزم رزم) اهداشد.

جایزه بهترین تصویربردار به حجت طاهری برای (پرندگان در سایه)، جایزه بهترین صدا به آرش قاسمی برای (آوانتاژ و بزم رزم)؛ اهدا شد. جایزه بهترین تدوینگر به آرش لاهوتی برای «آبی کمرنگ» و بهترین نویسنده گفتار متن به ناصر حبیبیان (کوپریتو) اهدا شد.

جایزه بهترین موسیقی متن به صبا ندایی برای (آوانتاژ) تعلق گرفت و جایزه بهترین فیلم (تهیه‌کننده) جشنوارهٔ حقیقت اهدا شد به «صفر تا سکو» به تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی که این جایزه ۱۴ میلیون تومان به همراه نشان فیروزه‌ای بودجایزه ویژه هیات داوران نیز به محمدرضا وطن‌دوست برای «ننا» اهدا شد.

جایزهٔ ویژهٔ دبیر جشنوارهٔ سینما حقیقت نیز به «خان بی‌خان» هادی معصوم دوست تعلق گرفت.
 همچنین جایزه سایت فیلم نت به عنوان حامی جشنواره به همراه دیپلم افتخار و ۷۰ میلیون ریال جایزهٔ نقدی به سه فیلم «زنانگی»، «مته‌مان دایره بیستم» و «رییس الوزرا» اهدا شد
مدیر شبکه مستند نیز جایزه این شبکه را که شامل دیپلم افتخار و ۵۰ میلیون ریال بود به «بزم رزم» سید وحید حسینی اهدا کرد.

جایزه بخش هنر و تجربه نیز با تقدیر از امید عبداللهی برای ساخت مستند «سفر سهراب» اهدا شد به بهتاش صناعی‌ها برای فیلم «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» که این فیلم را با مریم مقدم مشترکا کارگردانی کرده است و تهیه‌کننده‌اش نیز بهتاش صناعی‌هاست.

در بخش ویژه «خرد و تجربه» جشنواره سینماحقیقت نیز هیات داوری (مجید خالقی‌سروش، پدرام اکبری، مجید نیک‌روان) جایزه اول به سعید عبادی برای فیلم «گاهی روی آب»، جایزه دوم به منوچهر مشیری برای فیلم «با زبان خاموش»، و جایزه سوم به فیلم «سایه‌های تنهایی» به کارگردانی بهلولی اهدا شد. از محمد اسلامی و منوچهر عسگری‌نسب در بخش سینماگران کرمان تقدیر شد.


مهتاب کرامتی در اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت

مهتاب کرامتی در اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت

 

لحظه جایزه گرفتن مهتاب کرامتی

لحظه جایزه گرفتن مهتاب کرامتی

 

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 1

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 1

 

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 2

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 2

 

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 3

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 3

 

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 4

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 4

 

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 5

اختتامیه دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت 5




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ilna.ir / cinemapress.ir