فیلم فروشنده نامزد اسکار است
تحلیل‌گر سرشناس هالیوود پیش بینی کرد که فیلم فروشنده در بین فیلم های برتر در اسکار شرکت خواهد کرد و یکی از نامزد های اسکار خواهد بود.

فیلم فروشنده نامزد اسکار خواهد شد

اسکات فینبرگ تحلیل‌گر جوایز سینمایی هالیوودریپورتر تازه‌ترین پیش‌بینی خود را از نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ منتشر کرد.

فینبرگ «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی را در ردیف شانس‌های اصلی راه یافتن به جمع پنج نامزد نهایی اسکار قرار داده است.
«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی دوشنبه ۲۲ آذر به جمع پنج نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان گلدن‌گلوب راه یافت.

تحلیل‌گر هالیوودریپورتر برای پیش‌بینی‌ جوایز سینمایی علاوه بر نظرات شخصی‌اش درباره فیلم‌ها، اطلاعات عمومی در دسترس (ژانر، عوامل و زمان اکران)، سوابق تاریخی (فیلم‌های مشابه در گذشته چه کارنامه‌ای داشتند) و جوایزی که فیلم پیش از این گرفته را نیز مد نظر قرار می‌دهد. او علاوه بر این با کارشناسان صنعت سینما هم در این باره مشورت می‌کند.

در نظر فینبرگ فیلم‌های «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده، «او» به کارگردانی پل ورهوفن، «آتش در دریا» به کارگردانی جیانفرانکو رسی، «نرودا» به کارگردانی پابلو لارایین، «زیر شن» به کارگردانی مارتین زاندولیت، «خولیتا» به کارگردانی پدرو آلمودوار، «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» به کارگردانی یوهو کوزمانن و «آردنس» به کارگردانی رابین پرانت ۹ فیلم حاضر در فهرست کوتاه نامزدهای اسکار بهترین فیلم‌غیرانگلیسی‌زبان خواهند بود.

این تحلیل‌گر نامزدهای جایزه بهترین فیلم اسکار را هم پیش‌بینی کرده است که براساس آن فیلم‌های «لالا لند»، «مهتاب»، «منچستر کنار دریا»، «لیون»، «حتی اگر سنگ ببارد»، «هکسا ریج»، «حصارها»، «ورود»، «سکوت» و «جکی» شانس‌های اصلی هستند.
در پیش‌بینی فینبرگ از نامزدهای اسکار هشتادونهم مل گیبسن، تام فورد، دیمین شزل، بری جنکینز و کنت لونرگان از بیشترین شانس برای راه‌یافتن به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین کارگردانی برخوردار هستند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir