تسلیت مدیر شبکه دو: امروز کلاه قرمزی گریه می کند
مدیر گروه کودک و نوجوان نسبت به خبر درگذشت دنیا فنی زاده واکنش نشان داد و پیام تسلیتی را منتشر کرد.

پیام تسلیت مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو برای درگذشت دنیا فنی زاده

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما که یک روز قبل از درگذشت، دنیا فنی‌زاده به عیادت وی رفته بود، پس از درگذشت این هنرمند با نگارش متنی یاد وی را گرامی داشت.

در یادداشت این مدیر تلویزیون آمده است:

«در بین هق هق گریه‌ای که بود تا مرگ را ثابت کند. همین دیروز دیدمش، روی تخت بیمارستان، نحیف و مریض و مثل همیشه که دوست داری واقعیت‌های تلخ را نپذیری به خودم گفتم، خوب می‌شود، مگر می‌شود آن همه شور و شوق و مهربانی دیگر نباشد، مگر می‌شود ...
اما شد. و چه دردآور هم شد.

دنیا مثل اسمش بزرگ بود، همه‌ی اسبابِ بزرگی را فراهم داشت، فرزند مرد توانای سینما و تئاتر ایران، پرویز فنی‌زاده.

با آن همه نقش‌های ماندگار، و چه فرزند خلفی بود، که این خود از اسبابِ بزرگی‌اش بود، در عرصه‌ی کارهای هنری.

پله اول. پله‌ای که دنیا در نوجوانی با کمک پدر پا بر آن گذاشت به مدد کودکِ پر جنب و جوش درونش تا همین ماه‌های آخر هم دوان دوان از پلکان آبی موفقیت بالا رفت، تند تند.

دنیا، دنیایی از خلاقیت و محبت بود و پر از کودکی. او به کلاه قرمزی جان داد و خاله قورباغه و خیلی از عروسک‌های دیگری که خاطرات من و شما و بخش عظیمی از رویاهای دوره‌ی کودکی و نوجوانی میلیون‌ها جوان ایرانی بود.
امروز کلاه قرمزی گریه می‌کند، می‌دانم. آهسته و ساکت مثل همیشه که غمگین می‌شود یک گوشه کز کرده و منتظر دستی مادرانه است که از جا بلندش کند. دستی که دیگر نیست، دستی که خاطرات من و ما را جان بخشید و مهربان بود... .»

دنیا فنی‌زاده هنرمند تئاتر عروسکی و عروسک‌گردان «کلاه قرمزی» که از سرطان رنج می‌برد، صبح امروز ۸ دی‌ماه در بیمارستان از دنیا رفت. مراسم تشییع و خاکسپاری دنیا فنی‌زاده فردا 9 دی ماه از مقابل خانه سینما شماره 2 در خیابان وصال انجام می‌شود.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir