پیام های شخصیت های مختلف برای درگذشت دنیا فنی زاده
دبیر جشنواره تئاتر فجر،مدیر تالار هنر و تعدادی از هنرمندان برای درگذشت دنیا فنی‌زاده (عروسک‌گردان) پیام تسلیت دادند.

پیام های تسلیت برای دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی

سعید اسدی دبیر جشنواره، در پیامی درگذشت دنیا فنی‌زاده را که صبح امروز بر اثر بیماری سرطان درگذشت، تسلیت گفت.

در متن پیام او آمده است: «اگر چندین نسل از جوانان امروز در رویای روزانه خود نشانه‌ای برای تداعی روزگار پر نشاط کودکی جستجو کنند بی‌شک یکی از آن تداعی‌گرهای دلپذیر عروسک‌هایی خواهد بود که با جادوی دستان توانای شادروان بانو دنیا فنی‌زاده جان یافته‌اند.
اگر چه اکنون با دریغ و افسوس او درگذشته، اما در بازیابی رویای ما، در جستجوی زمان از دست رفته، در جستجوی کودکی ناب همواره زنده می‌ماند. جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درگذشت بانوی هنرمند دنیای نمایش عروسکی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان گرانقدر ایران زمین تسلیت می‌گوید.»

****

خانه سینما نیز در پیامی با عنوان «دنیا فنی‌زاده دنیای ما را ترک کرد» درگذشت این هنرمند عروسک‌گردان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «خانه سینما به سوگ شادی آفرین سینمای کودک "دنیا فنی زاده" نشسته است. این سوگ بزرگ را به یاران، همکاران و خانواده ارجمند "فنی زاده" تسلیت عرض می کنیم.»

****

همچنین پریسا مقتدی مدیر تالار هنر نوشته است: «چه تلخی‌ایی دارد خبر رفتنت دنیای عروسک‌ها! شیرینی کام کودکان این سرزمین با جان بخشی‌ات به عروسک‌ها ، بدرقه راهت باد.
تالار هنر، جاودانه شدن هنرمند و عروسک‌گردان عزیز، دنیا فنی‌زاده، را به جامعه هنری و خانواده محترم‌اش تسلیت عرض می‌نماید.»

****

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در پی درگذشت دنیا فنی زاده

«مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درگذشت «دنیا فنی زاده» هنرمند تئاتر عروسکی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«ضایعه درگذشت هنرمند جوان «دنیا فنی زاده» که در دوران فعالیت هنری خود همواره خنده را بر روی لبان کودکان ما آورد، دردناک است. کارنامه هنری او سرشار از حضور درخشان در مجموعه‌های به یاد ماندی هم چون «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «هادی و هدی»، «قصه‌های خاله قورباغه»، «شنگول و منگول»، «بزبز قندی»، «اتل متل»، «صندوق پست» و... است.
درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای این هنرمند درگذشته علو درجات الهی را مسئلت دارم.»

                                                                                  *****

پس از انتشار خبر درگذشت دنیا فنی‌زاده، هنرمندان زیادی هم در صفحات اجتماعی خود پیام تسلیت منتشر کرده‌اند که از جمله آنها به رضا کیانیان و پرویز پرستویی هم می‌توان اشاره کرد.

حبیب رضایی هم نوشته است: «کاش می‌شد کلاه قرمزی را پیدا کرد و در آغوش او یک دل سیر بارید ... کاش این رسم زمانه نبود... کاش همان «دست» که این همه جان بخشید به خاطره‌ها، عامل رفتن نمی‌شد...
می‌ترسم کلاه قرمزی، سرگردان و گیج در این شهر بی‌رحم و پرهیاهو به دنبال دنیایش رفته باشد و گم شود...
دنیا از دنیای ما ، از دنیای دیروز و امروز ما و از دنیای کلاه قرمزی رفت ... این خبر جان را می‌سوزاند... همین.»


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir