اسکار20017: استقبال بی نظیر تماشاگران اسکار از پیام اصغر فرهادی+ ویدئو و متن پیام
انوشه انصاری متن پیام اصغر فرهادی را برای دریافت اسکار و اعتراض به قانون ترامپ خواند و با استقبال بی نظیر حضار رو به رو شد.

انوشه انصاری و خوانش بیانیه اصغر فرهادی

در ادامه میتوانید متن پیام اصغر فرهادی برای تحریم قانون ترامپ را بخوانید و ویدئو انوشه انصاری را پس از دریافت جایزه و خوانش متن بیانیه اصغر فرهادی ببینید، شایان ذکر است که مهمانان حاضر در مراسم اسکار استقبال بی نظیری از متن این پیام به عمل آوردند:

متن پیام اصغر فرهادی

افتخار بزرگی‌ست که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام الکساندر ماله‌-گی و پخش‌کنندگانم کوهن مدیا و آمازون تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.
متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.
تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.
سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.

 

 

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر
اختصاصی سیمرغ