فاطمه معتمدآریا, مهرداد صدیقیان و شبنم مقدمی در کنار خانواده شهدا+ عکس
یازدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس به مدت 15 روز در مناطق محروم فرهنگی و سیل‌زده استان بوشهر برگزار شد.

یازدهمین دوره جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس

 در یازدهمین دوره جشنوراه فیلم دانش آموزی دفاع مقدس، هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا ، افسانه بایگان ، شبنم مقدمی ، بهرام رادان ، مهرداد صدیقیان، سیدعلی صالحی ، حسین سلیمانی ، مالک حدپور سراج و بهزاد کریمی در کنار همسران شهدا، رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس شرکت کردند.

افتتاحیه روز اول این جشنواره باحضور و خیرمقدم جالب و با زبان کودکانه آیت‌الله صفایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر برگزار شد.

جشنواره یازدهم دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد آشنایی نوجوانان استان بوشهر با تاریخچه مقابله جهادی و فرهنگی مردمان دیار جنوب برضد تصرف این خطه توسط استعمار برگزار شد و حدود ده هزار دانش‌آموز دختر و پسر این استان و معلمان مربوطه به همراه هنرمندان کشور در فضایی کاملا شاد و مفرح برپا شد.

فاطمه معتمدآریا شبنم مقدمی و مهرداد صدیقیان

فاطمه معتمدآریا شبنم مقدمی و مهرداد صدیقیان


از کتاب‌هایی که پس از معرفی توسط هنرمندان به آموزگاران اهدا شد تا با آشنایی بیشتری در کلاس برای دانش‌آموزان بازگو کنند، می‌توان به کتاب ( تاج سرکرانه) نوشته محمد ولیزاده درباره شهید رییسعلی دلواری و کتاب ( باردیگر نادر ) درباره شهید نادر مهدوی اشاره کرد.

این برنامه‌ها با کمترین هزینه و بصورت جهادی در شهرهای بوشهر، جزیره شیف، چغادک، خورموج و کاکی این استان برگزار شد.

بنیانگذار این جشنواره خودجوش ، سردار شهید سعیدسیاح طاهری بود که بیان مفاهیم صلح و دفاع مقدس در قالبی شاد و هیجان برانگیز برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و دچار حادثه  را ترویج داده است.

این شهید در سال 1394 در سوریه و در جنگ با داعش به شهادت رسید.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir