لاله اسکندی و محمدرضا هدایتی در افتتاحیه جشنواره بلغارستان + عکس
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم بلغارستان در شهر وارنا با شرکت فیلم ایرانی و با حضور شخصیت های فرهنگی، هنری، سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم افتتاح شد.

بیست و پنجمین فستیوال بین المللی بلغارستان با حضور فیلم های ایرانی

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم بلغارستان در شهر وارنا که روز جمعه در سالن کاخ فرهنگ شهر ساحلی وارنا بلغارستان برگزار شد باحضور شهرداراین شهر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صوفیه و تعدادی از بازیگران و کارگردانان فیلم از کشورهای مختلف به ویژه بازیگران و کارگردانان ایرانی برگزارشد. فیلم های کشورهای مختلف در این جشنواره تا سوم شهریورماه امسال به اکران در می آیند.

جشنواره بین المللی فیلم وارنا از سوی وزارت فرهنگ، کاخ ملی فرهنگ شبعه وارنا و با حمایت استانداری وشهرداری این شهر، مرکز ملی فیلم و انجمن فیلمسازان بلغارستان و با همکاری و هماهنگی سفارتخانه ها و رایزنی های فرهنگی خارجی مقیم این کشور برگزار شده است.

'محمد علی کیانی' رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره طی سخنانی گفت:
سینمای ایران خصوصیات و ویژگی لازم برای حضور در جمع کشورهای مطرح و صاحب نام این صنعت را دارد و به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران فرهنگ و هنر، سینمای ایران نه تنها در موضوعات، بلکه در پرداخت ارزش های اخلاقی و محتویات انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

لاله اسکندری، لیلا اوتادی، محمد رضا هدایتی، نادر فلاح، محمد فیلی، سپیده مظاهری، افسانه فتاحی همراه با هنرمند خردسال دیانا پاژنگ بازیگران فیلم سینمائی مالیخولیا هستند.

لاله اسكندرى، محمدرضا هدايتي و مرتضي آتش زمزم در افتتاحیه جشنواره بلغارستان

لاله اسكندرى، محمدرضا هدايتي و مرتضي آتش زمزم در افتتاحیه جشنواره بلغارستان

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iraneconomist.com