توقعی که از همایون شجریان و سحر دولتشاهی می رفت...
حدود 48 ساعت می شود که شایعه ای مبنی بر ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان در فضای مجازی دست به دست می شود . این دو هنرمند هنوز هیچ واکنشی نسبت به این شایعه نشان نداده اند.

معنای سکوت سحر دولتشاهی و همایون شجریان چه میتواند باشد؟ 

انتشار  شایعات برای هنرمندان در فضای مجازی و ایجاد حاشیه داستانی تازه نیست. واکنش هایی که هنرمندان نسبت به این حواشی و شایعات نشان میدهند, می تواند باعث خاتمه یافتن و یا ادمه دار شدن و یا حتی دامن زدن به این حواشی گردد. البته بر کسی پوشیده نیست که این روزها اخبار هنرمندان و چهره‌های مشهور در هر حوزه‌ای خیلی زود به گوش همگان می‌رسد، اما شاید بد نباشد تا زمانی که از صحت یک خبر آن هم با درجه اهمیتی این چنین، مطمئن نشده‌ایم نسبت به اشتراک گذاشتن آن کمی تردید کنیم.

دو روزی می شود که شایعه ازدواج همایون شجریان و سحر دولتشاهی ابتدا در فضای مجازی و سپس در رسانه های خبری غوغا به پا کرده است. این موضوع از سویی باعث سرگرمی و سوژه سازی عده ای در محیط اینستاگرام و تلگرام شده و لطیفه های مجازی فراوانی را به وجود آورده است و از سویی دیگر, هوادارن پی گیر این دو هنرمند را نیز متعجب ساخته و در کامنت های شان از این دو هنرمند خواستار تایید یا تکذیب این خبر شده اند.

اما سکوت سحر دولتشاهی و همایون شجریان باعث دامن زدن به حاشیه ها و افزایش گمانه زنی ها گردیده است. از این دو هنرمند توقع می رفت به احترام هوادارانشان به هر روی واکنشی مبنی بر تایید یا تکذیب و یا حتی دعوت به سکوت و صبوری نسبت به این رویداد نشان دهند. چرا که از همین سکوت می توان برداشت های متعدد نمود.

به هر حال نمی شود از مزایای شهرت بهرمند شد و از مصائب آن بر حذر ماند. همانگونه که هنرمندان از شهرت شان برای تبلیغ کارها و یا حتی افکارشان بهره میگیرند باید پاسخ گوی هوادارانشان نیز در زمان های خاص باشند. پس به همین دلیل از هنرمندان و چهره‌های مشهور هم انتظار می‌رود، هرچه زودتر نسبت به چنین اخباری واکنش نشان بدهند و اذهان عمومی را روشن کنند؛ چرا که سکوت در برابر نشر چنینی اخباری، تنها عمق شایعات را بیشتر می‌کند.

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ