این بازنشسته اخیرا درگیر همکاری با هدیه تهرانی شده...
عدم اعتماد به جوانان و عدم ایجاد فضا برای کسب تجربه طیف جوانان مستعد در سیکل مدیریتی سبب ساز آن شده که سازمان سینمایی در ماه‌های اخیر با انتصاب افرادی مواجه شود به شدت فرسوده.

واکنش کیهان به انتصاب مدیر موزه سینما

از تازه ترین انتصابات این چنینی صدور حکم ریاست موزه سینما برای علیرضا قاسم‌خان است که «کیهان» خبر از بازنشستگی وی توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داده است.

قاسم خان اخیرا کار تولید فیلمی به نام «واسطه» را برعهده گرفته که هدیه تهرانی بناست نقش اصلی آن را ایفا کند؛ فیلم اول یک مستندساز به نام آرش لاهوتی که مشخص نیست بودجه تولیدش را فارابی خواهد داد یا نه؟

متن خبر «کیهان» درباره صدور حکم مدیریتی برای قاسم خان بازنشسته را بخوانید:

رئیس‌سازمان سینمایی  طی حکمی علیرضا قاسم خان را به عنوان مدیر موزه سینما محسوب کرد. این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود که قاسم خان بازنشسته شده و حتی به این دلیل، همکاری رسمی وی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مدیر مرکز پژوهش این مرکز، ملغی شده بود. در این صورت و قطعی بودن بازنشستگی قاسم خان، انتصاب وی با حکم محمدمهدی حیدریان، مغایر با مصوبه اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر ممنوعیت استخدام افراد بازنشسته است.
گفتنی است حسن روحانی رئیس‌جمهور، روز دوم آبان سال جاری طی نامه‌‌ای به سازمان اداری و استخدامی کشور، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را جهت اجرا ابلاغ کرده بود. در این ابلاغیه آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون استفساریه تبصره (۱) ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» جهت اجرا به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ابلاغ ‌گردید.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir