چه کسانی همسر باردار رومن پولانسکی را به قتل رسانیدند ؟
 چارلز منسون رهبر حلقه‌ای که سال 1969 شارون تیت همسر رومن پولانسکی و شش نفر دیگر را به قتل رساندند، از دنیا رفت.

عامل قتل همسر باردار رومن پولانسکی در 83 سالگی درگذشت

چالز منسون رهبر یک فرقه متخاصم که پیروانش را وادار به یک قتل عام وحشیانه نموده بود, و به عنوان یک نماد تاریک ضد فرهنگی شناخته می شد, در سن 83 سالگی درگذشت.

اعضای فرقه منسون که به «خانواده منسون» مشهور بودند سال 1969 دست به جنایتی هولناک زدند و در آن هفت نفر را به قتل رساندند. یکی از قربانیان شارون تیت بازیگر سرشناس هالیوود و همسر باردار رومن پولانسکی کارگردان برنده جایزه اسکار بود. او در خانه‌اش به همراه چهار نفر دیگر با ضربات چاقو به قتل رسید. اعضای «خانواده منسون» فردای آن روز نیز یک زوج ثروتمند را در لس‌آنجلس کشتند.

خبر درگذشت منسون نخستین بار به نقل از خواهر شارون تیت در رسانه‌ها مخابره شد. او اعلام کرد که خبر را از مقامات مسئول دریافت کرده است. چالز منسون در اواخر دهه 1960 فرقه ای جدید را بنیان نهاد و پیروانی جوان را گرد خود جمع کرد. منسون به ایجاد جنگی داخلی در امریکا اعتقاد داشت, که نتیجه آن به وجود آمدن یک نظم نوین اجتماعی, در نهایت رسیدن خودش به قدرت  به عنوان رهبر ابن نظام بود. چارلز امیدوار بود که سیاه پوستان به خاطر افزایش تنش های نژادی و نیز  قتل های تیت-لابیانکا محکوم شوند.

گرچه منسون خودش به شکل مستقیم کسی را به قتل نرساند اما به دلیل صدور دستور قتل‌ها در سال 1971 به مرگ محکوم شد. پیش از اجرای حکم اعدام او، با تغییر قوانین در کالیفرنیا مجازات اعدام لغو شد و حکم او به حبس ابد تغییر کرد. منسون در چهل سالی که در حبس به سر می برد, 12 بار برای آزادی از زندان درخواست داد. هیئت امنای زندان سرانجام در سال, 2012, اعلام کردند که او هیچ تلاشی برای اصلاح شخصیت خود نکرده است. در سال 2014 منسون یک مجوز ازدواج با زنی 26 ساله را گرفت, اما این مجوز منقضی شد و وصلتی صورت نگرفت.

با وجود گذشت بیش از چهار دهه از جنایات وحشیانه خانواده منسون, همچنان در عرصه فیلم و کتاب و موسیقی, آثاری با موضوع بازنگری به این جنایات خلق می شوند و نگاه مردم امریکا به صوی این آثار خیره می شود.


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ