واکنش تند مردم به متلک علی ضیا به حافظ ناظری و سحر قریشی + فیلم
علی ضیا در برنامه فرمول یک به با زبان طنز و کنایه به حافظ ناظری و سحر قریشی انتقاد کرد, که مردم واکنش منفی نسبت به این رفتار وی نشان دادند.

 بازخورد منفی متلک علی ضیا به حافظ ناظری

علی ضیا در برنامه فرمول یک با اشاره به سفر حافظ ناظری به کرمانشاه, که منجر به افت فشار خون و در نهایت بیهوشی و بستری شدن وی در بیمارستان گردید, با اصطلاح کنایه آمیز اگر نمیتوانی و یا منقلب شدن جملاتی به ظاهر انتقادی را بر زبان آورد. وی در صحبت هایش چنین گفت که:
شخصی بود که منقلب می شد, و نرفت. تو هم که منقلب شدی چرا رفتی؟ باعث هدر رفتن یک سرم نیز شدی.

این صحبت های وی با واکنش منفی مردم در فضای مجازی رو به رو شد. آن ها از زحمات و کمک رسانی حافظ ناظری با قدردانی یاد می کردند, و از اینکه علی ضیا مُبَلغ نرفتن به کرمانشاه شده و رفتار کسانی که با بی تفاوتی از کنار زلزله کرمانشاه گذشته اند, را مورد تمجید قرار می دهد, عصبانی بودند.

حافظ ناظری هنرمندی ست که پس از 15 سال زندگی در امریکا به خاک وطن بازگشته, و پس از زلزله کرمانشاه, با کمال فروتنی و نوع دوستی به همراه مقادیری کمک های نقدی و غیر نقدی به این شهر زلزله زده و همشهریانش سر زد  و در کنار آن ها چند روزی را ماند. در مراسم هفتم درگذشتگان این حادثه تلخ حضور یافت.  به عنوان یک هنرمند طبیعی است که وی تعداد ساعات خوابش به خاطر مشغله های فراوان کم باشد, و یا از دیدن مناظر غمناک و تاسف بار شهر, در آن روزها متاثر گردد, و کارش به بیمارستان بکشد.

به هر حال وی تمام این سختی ها را به جان خرید تا در کنار هم وطنان و همشهریانش باشد, که با استقبال کرد زبان ها نیز مواجه گردید. حال علی ضیا  هر چند با زبان طنز, ولی به یقین با پشتوانه دیدگاه درونی اش, وی را به خاطر مصرف نمودن یک سرم و یا یک شب خوابیدن بر روی یکی از تخت های راهروی بیمارستانی در کرمانشاه, زیر سوال می برد.

این که یک هنرمند, با تمام احساس و قلب خود پس از این زلزله هولناک به نزد مردم برود و در کنارشان همدلانه حضور یابد, تا آن حد که کارش به بیمارستان بکشد آیا حرکتی ناشایست و تمسخر برانگیز است؟

آیا علی ضیا تلویحا میخواست بگوید که بهتر بود حافظ ناظری به کرمانشاه نمی رفت؟

آیا مورد مصرف قرار گرفتن یک سرم و یا اشغال شدن یک تخت بر روی بیمارستان, ضررش بیشتر از خوشحال شدن مردم کرمانشاه پس از دیدن حافظ ناظری در کنار خودشان بود و یا اینکه کمک هایی نقدی و غیر نقدی وی مجموعشان به اندازه یک سرم نبود؟

از آن جایی که علی ضیا خود نیز هنرمند می باشد و از روح لطیف هنرمندان و تعداد ساعات کم خواب شان, قطعا بی اطلاع نیست, آیا از حال رفتن, یک موزیسین در چنین شرایطی برایش واقعا تعجب انگیز است و آن را شایسته نکوهش می داند؟

به هر روی مردم, پس از دیدن این برنامه و شنیدن صحبت های علی ضیا در مورد حافظ ناظری روی خوشی به وی نشان ندادند, و در فضای مجازی او را به باد انتقاد گرفتند, و نقطه مقابل آن حافظ ناظری بود, که پس از حضورش در کرمانشاه محبوبیتش نزد هموطنان کردش بیشتر گردید.


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ