خسرو معصومی در توضیح کار کثیف: همسرم از حضور ساقی های مختلف شاکی شده بود
امروز در ویژه برنامه دو قدم تا سیمرغ فیلم کار کثیف اثر خسرو معصومی معرفی شد.

نشست خبری کار کثیف با در دو قدم تا سیمرغ

ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» با معرفی فیلم سینمایی «کار کثیف» به کار خود پایان داد و خسرو معصومی کارگردان، عباس نصیری سرمایه گذار، غزل معصومی دستیار کارگردان، پیام احمدی نیا، مهران نائل، پدرام شریفی و شاهرخ فروتنیان بازیگران این فیلم به معرفی آخرین فعالیت سینمایی خود پرداختند.

خسرو معصومی درباره موضوع فیلم خود گفت: موضوع اصلی این اثر بر پایه مهاجرت و بیکاری است که به نوعی یک ساقی راوی آن است.

نصیری سرمایه گذار فیلم درباره این همکاری گفت:
من دوستی دیرینه‌ای با آقای معصومی دارم ضمن اینکه محتوای غنی این فیلمنامه من را ترغیب کرد تا حتما در این پروژه شرکت داشته باشم.

شاهرخ فروتنیان درباره نقش خود افزود:
من نقش یک پلیس را ایفا می کنم و این اولین همکاری من با خسرو معصومی است که پیش از این به دلایلی شکل نگرفت. این فیلمنامه نگاهی دارد به جامعه‌ای که مسایل ملتهب زیادی را تجربه می‌کند.

پیام احمدی نیا که نقش آرش را ایفا می‌کند بیان کرد:
نقش من کاراکتری است که همه قصه از او شکل می گیرد. درکی که ابتدا از فیلمنامه داشتم چیز دیگری بود و می خواستم در بازی ام خیر و شر را به نمایش بگذارم اما آقایز معصومی بازی من را کلا عوض کرد و خیلی خوشحالم که در این کار تجربه‌های تازه ای کسب کردم.

مهران نائل درباره نقش خود توضیح داد:
من در این فیلم یکی از اعضای خانواده ای هستم که کار زیاد جالبی نمی‌کند و نسبت عجیبی با نقش پدرام شریفی دارد.

پدرام شریفی بازیگر نقش فرهاد در تکمیل این صحبت بیان کرد:
این فیلم اگرچه شهری است اما همان سختی‌های همیشگی فیلم های قبلی آقای معصومی را دارد. نقش من اگرچه سخت بود اما تجربه های جالبی برایم رقم زد. 80 درصد این سختی به خاطر موقعیت خود کاراکتر بود و بقیه هم به خاطر شرایط سخت و سرد فیلمبرداری در زمستان ترکیه و شمال کشور. فرهاد در جامعه امروزی ما زندگی می کند و همیشه کارگردان من را به ایفای درست آن سفارش می‌کرد تا مردم باورش کنند و این حساسیت کار من را بالا می‌برد.

غزل معصومی با اشاره به اینکه 35 درصد تصویربرداری در ترکیه و 65 درصد در ایران جلوی دوربین رفت درباره همکاری با پدر اشاره کرد: مسئولیت‌پذیری من وقتی با پدرم کار می‌کنم خیلی بیشتر می‌شود. 

خسرو معصومی در ادامه این نشست بیان کرد:
حدود یک سال و نیم پیش روی فیلمنامه کار کردم و با افراد زیادی که ساقی بودند صحبت کردم و به حقایق عجیبی رسیدم مثلا اینکه افرادی سراغ این کار می‌روند که اتفاقا تحصیلکرده و برای خود ارزش قائلند اما شرایط به آنها اجازه زندگی بهتر نمی‌دهد. این ساقی های چهره های عجیبی داشتند و همسرم از حضور آن ها در منزل شاکی شده بود.گاهی چیزهایی تعریف می‌کردند که نمی توانستم در فیلم بیانش کنم.

ضابطیان در ادامه پرسید: مثلا چه مساله ای را نتوانستید در فیلم مطرح نمایید؟

معصومی در پاسخ گفت:
نمیتوانستم وارد کننده اصلی عرق در ایران را معرفی نمایم.

شریفی بعد از این سخنان گفت:
خیلی با آقای معصومی صحبت می‌کردم و چیزی که درباره نقش من همیشه می‌گفت خیلی از نقش خود دور نرو و خودت را در موقعیت بگذار. این رویکردش برای من خیلی جالب بود که اینگونه باید به نقش نزدیک شوم و واقعا کار سختی نبود که جوانان زیادی را این روزها در این حال پیدا کنم.

مهران نائل نیز اضافه کرد:
کارگردان ما همه صحنه ها را حفظ بود و فقط قرار بود ما سر صحنه اجرایش کنیم. از همان فیلمنامه شخصیت من باورپذیر بود. گروهی که در این پروژه حضور داشتن به نظر من خیلی درست و سر جای شان بودند. تنها خواسته کارگردان از ما این بود که عین زندگی را جلوی دوربین بیاوریم.

خسرو معصومی در پایان گفت:
فعلا برای اکران عمومی برنامه ای ندارم و منتظرم بازخوردها را در جشنواره ببینم و برای اکران تصمیم بگیرم.

گفتنی است اجرای ویژه برنامه «دو قدم مانده به سیمرغ» را منصور ضابطیان برعهده داشت. این برنامه از 4 تا 9 بهمن ماه با هدف معرفی فیلم ها توسط فیلم نت در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ