فریب جم را نخورید ماجرای چکامه چمن ماه هم شوآفی بیش نیست ؟!
 حدود نه ماه قبل بود که اخباری مرتبط با قتل سعید کریمیان مدیر شبکه ماهواره ای جم منتشر شد؛ اخباری که فقط به قتل می‌پرداخت و درباره برگزاری تشییع یا حتی دفن وی اطلاعاتی به مخاطب نمی‌داد!!؟

وضعیت نا به سامان و پرفریب جم

از آن زمان تاکنون شبکه ماهواره ای جم که نوروز۹۵ با پخش فله‌ای تیزرهای سینمایی توانسته بود به نوبه خود اسباب رونق گیشه‌ها را موجب شود وضعیت کجدار و مریزی را طی کرده است چون نه تنها فرآیند توسعه‌ای مدنظر مدیر مقتول به سرانجام مفیدی نرسیده که بدهی‌های مالی به تعدیل نیرو و کوچک سازی این شبکه منتج شده است.

مدیران شبکه جم به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت هزینه ها مجبور شده‌اند دفتر اصلی شبکه را در استانبول تخلیه کنند و به یک دفتر خیلی کوچکتر نقل مکان کنند و به موازات آن کلیه برنامه‌های تولیدی این شبکه تعطیل شده و هیچ تولیدی در آن انجام نمی‌گیرد. در نتیجه این امر نزدیک به ۷۰ درصد نیروهای تولیدی شبکه مجبور به تسویه حساب شده اند.

خانواده مدیر مقتول جم که به نوعی مدیریت شبکه به آنها واگذار شده نیز  کم کم از ترکیه خارج میشوند و به دنبال آن هستند که جاپایی تازه برای خود در کشوری دیگر دست و پا کنند.

در این اوضاع اما برخی از واسطه های این شبکه و از جمله فردی به نام رضا.ز مجددا به دنبال آن هستند که با طبیعی نشان دادن اوضاع به جذب نیروهای داخلی دست زنند و جالب است که در این پروسه تازه جذب نیرو به دنبال افرادی هستند که در کنار تولید کار اسپانسرینگ را هم انجام دهند!!!

در امتداد همین مسیر بوده که از چکامه چمن‌ماه دعوت شده مجددا به کار برای این شبکه بپردازد. دست اندرکاران جم هراسان از جدایی پی در پی همکاران این شبکه که از هرمز سیرتی و احمدرضا گرشاسبی به رابعه اسکویی و مهدی مظلومی رسید وقتی با جدایی موقت چکامه چمن‌ماه مواجه شدند مجددا وی را به کار دعوت کردند تا یک مانور تبلیغاتی بدهند که همچنان همه چیز آرام است اما…

اما اوضاع این شبکه قاراشمیش‌تر از آن است که بتواند رویاپردازی گذشته را به بازیگران کم‌کار و حتی بیکار وطنی دهد؛ به خصوص اگر بدانیم مهاجرت و فعالیت برای این شبکه در بازگشت یک دردسر بزرگ در پی خواهد داشت و آن هم ممنوع‌الفعالیت شدن برای بازه های زمانی کوتاه یا بلند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemoorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir