ابراهیم حاتمی کیا سالن اختتامیه جشنواره فجر را منفجر کرد ! + فیلم و عکس
ابراهیم حاتمی کیا پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم به وقت شام، سخنان تندی را بر زبان آورد.

سخنان آتشین ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

حاتمی‌کیا پس از دریافت جایزه خود گفت:
من فیلم ساز وابسته و فیلم ساز این نظام هستم.فیلمسازی هستم که افتخار می‌کنم ۳۰ سال است روی این سن می‌آیم و می‌روم و برایم تازه نیست ولی دلم می‌خواهد از بچه‌های سازمان اوج که باید واژه سربازان گمنام امام زمان را به آنها داد، تشکر کنم. متاسفم می‌شوم از بعضی همکاران می‌شنوم که وقتی نامی مثل سازمان اوج وقتی به میان میآید از واژه‌هایی  استفاده می‌کنند که کم‌کم به آن معنا می‌دهیم. من افتخار می‌کنم فیلمی ساخته‌ام درباره مدافعان حرم و افتخار می‌کنم برای ساخت این فیلم از عزیزی‌ مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم و افتخار می‌کنم که از بچه‌های سپاه که امثال بنده را رشد دادند.

 

حرف های ابراهیم حاتمی کیا در  اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

حرف های ابراهیم حاتمی کیا در  اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

 
او با بیان اینکه «من بابت کارهایی که کردم شرمنده نیستم و اگر خانه سینما می‌خواهد بعدا به تشکیلات وزات کار تبدیل شود من کارآفرینی کرده‌ام و یک سال تمام توانستیم‌ عوامل  فیلم را نگه  داریم و کنار خودمان رزق به  آن‌ها برسانیم»

و سپس از رضا رشیدپور انتقاد کرد و خطاب به برخی حرف‌های مطرح شده  (در برنامه هفت) گفت:
کسانی‌که مثل آقای رشیدپور واژه‌هایی می‌سازند که کم‌کم در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود.  من اعتراض می‌کنم به تلویزیون که هرچند بار می‌خواهد فیلمهای مرا پخش می‌کند ۴۰ بار پشت سرهم پخش می‌کند ولی به محض اینکه به جایی می‌رسد که باید افرادی را دعوت کند که از این‌ نوع نگاه دفاع کنند تبدیل به اپوزیسیون می‌شوند.

حاتمی‌کیا تصریح کرد:
من از مسئولین شبکه سه و شبکه دو به خدا شکایت می‌برم بابت این رفتارهای زشتی که با ما داشتند. حاج قاسم سلیمانی بابت این فیلم گفت که من پای آن گریستم. و اُف بر فردی که برمی‌گردد به فیلم "به وقت شام" می‌گوید کمدی!من شکایتم از شبکه دو و شبکه سه را به خدا می برم.
 
حاتمی‌کیا در پایان گفت:
من غصه می‌خورم که اینجا (خطاب به داوران) این دوستان هیچ کدامشان نخواستند به فیلم به عنوان یک سوژه نگاه کنند. من این لجبازی را به خدا شکایت می‌برم. این نگاه، نگاه زشتی برای مملکت است.


نویسنده: پگاه ماسوری

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ