هادی حجازی‌فر در مراسم اکران دانشگاهی فیلم «به وقت شام» گفت افتخار می‌کند در نقش یک مدافع حرم در «به وقت شام» حضور داشته است.

مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی به وقت شام

مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین) با حضور هادی حجازی‌فر (بازیگر) و محمد خزاعی (تهیه‌کننده) و تعدادی از چهره‌های هنری در دانشگاه تهران برگزار شد.


در ابتدای  مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی به وقت شام ، محمد خزاعی گفت:

«باید بگویم که «به وقت شام» ادای دینی به خانواده شهدا بود و سالیان سال قرار بود درباره داعش فیلمی ساخته شود، از همین رو ما تلاش کردیم در ۶ ماه این فیلم را بسازیم. امروز در فضای فرهنگی ما همه آزاد هستند غیر از انقلابی‌ها و حزب اللهی‌ها، همه مستقل هستند غیر از انقلابی‌ها و حزب اللهی‌ها.»

هادی حجازی فر و مجید صالحی در اکران به وقت شام در دانشگاه

هادی حجازی فر و مجید صالحی در اکران به وقت شام در دانشگاه


در ادامه، هادی حجازی‌فر، بازیگر نقش موسی در «به وقت شام» هم گفت:

«با صراحت می‌گویم افتخار می‌کنم در این فیلم نقش یک مدافع حرم را داشتم و امیدوارم خانواده شهدا ما را دعا کنند و این اثر را از ما بپذیرند. ۱۹ سال از زمانی که من وارد دانشگاه تهران شدم، می‌گذرد. من ورودی سال ۷۷ دانشکده هنرهای زیبا بودم، با گرایش سیاسی شدید وارد دانشگاه شدم و در آن زمان ساکن کوی دانشگاه بودم که کتک شدیدی خوردم و مدام از خودم می‌پرسیدم چرا من؟ اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که اصول مشخص است و این سو و آن سو بودن چندان اهمیت ندارد. به عنوان یک سال بالایی توصیه می‌کنم قلب‌های‌مان را به هم نزدیک کنیم، از همین رو امیدوارم خبرهای خوبی بشنویم و این اتفاقات برای همه ما خوب باشد.»

بهنوش بختیاری در  اکران به وقت شام در دانشگاه

بهنوش بختیاری در  اکران به وقت شام در دانشگاه


در این مراسم، مجید صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت:

«فیلم «به وقت شام» را ندیده‌ام اما همواره فیلم‌های حاتمی‌کیا را دوست داشته‌ام. در زمان اکران «از کرخه تا راین» برای تماشای این فیلم از مدرسه فرار کردم که به خاطر آن هم از مدرسه اخراج شدم. امیدوارم این فیلم هم مانند دیگر آثار حاتمی‌کیا جذاب باشد.»


بهنوش بختیاری دیگر مهمان این مراسم بود که درباره حاتمی‌کیا و آثارش بیان کرد:

«من همواره حاتمی‌کیا و آثارش را خیلی دوست داشتم، بنابراین اگر روزی از من دعوت کند که تنها در یک پلان از فیلم او باشم، حتما لبیک می‌گویم. من طرفدار آقای حاتمی‌کیا هستم و به نظرم «به وقت شام» فیلم خوبی است، بنابراین ما باید قدردان این‌گونه فیلمسازان باشیم. ممکن است برخی به من بگویند شما حرف از شهدا نزن ولی من چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهم.»

بهنوش بختیاری که پیش از این گفته بود سیمرغ‌ها را به خاطر حاتمی‌کیا دوتا دوتا می‌کنند، برای تبلیغ فیلم حاتمی‌کیا به دانشگاه رفت و از این کارگردان تمجید کرد.
بختیاری در حالی به تمجید حاتمی‌کیا و فیلمش پرداخته است که در شب اختتامیه جشنواره فیلم فجر به طرز متفاوتی از حاتمی‌کیا انتقاد کرده بود.

بختیاری پس از فریادهای حاتمی‌کیا در شب اختتامیه نوشت:
شما که با وجود حمایت‌های معنوی و مادی فیلم می‌سازید و عقیدتون رو آزادانه میگید، اکران عالی میگیرید، سیمرغ رو به خاطرتون دوتا دوتا میکنن، کارگردان خوبیم هستید، هرسال هم که جایزه میگیرید، شکایت به خدا میبرید، پس اون هنرمندی که به خاطر نیم خط انتقادش به وضعیت جامعه(در فضای مجازی)، ممنوع الکار، ممنوع التصویر و ممنوع الروزی میشود شکایت به کجا ببرد؟؟؟؟؟؟ انتقاد هنرمندان دیگر میشود توهین و تهمت و اپوزیسیون و انتقاد شما میشود حرف دل؟

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir/iranart.ir/صفحه شخصی بهنوش بختیاری