حرف های جالب الیور استون درباره رابطه هالیوود و کاخ سفید
الیور استون در کارگاه کارگردانی دارالفنون سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 97 ارتباط هالیوود با کاخ سفید را نقد کرد.

الیور استون : جایزه «آرگو» نمونه سیاست زدگی هالیوود است

الیور استون کارگردان فیلم سینمایی «جوخه» سیاست زدگی هالیوود و ارتباط آن با کاخ سفید را زیر سوال برد و اسکاری که به فیلم «آرگو» داده شد نمونه این رفتار دانست.

الیور استون کارگردان فیلم «جی اف کی» نحوه برخورد اسکار با فیلم سینمایی «آرگو» را نمونه این سیاست زدگی دانست و در این باره گفت:

به خاطر دارید برای اهدای جایزه فیلم «آرگو» از کاخ سفید با مراسم اسکار تماس تصویری گرفته شد و میشل اوباما که در آن زمان بانوی اول آمریکا بود، در این تماس برنده بهترین فیلم اسکار را اعلام کرد! این نشان می دهد هالیوود و واشنگتن چه ارتباط عمیقی با هم دارند.

فیلم سینمایی «آرگو» محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا به کارگردانی بن افلک با نگاهی ضدایرانی وقایع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به تصویر می کشد، جایی که یک مامور امنیتی CIA به عنوان هنرمند به ایران وارد می شود و ۶ نفر از کارمندان سفارت آمریکا را فراری می دهد. الیور استون همواره با سیاست های جنگ طلبانه و دخالت های آمریکا در نقاط مختلف جهان مخالف بوده و این موضوع را در فیلم هایی مانند «جوخه» به تصویر کشیده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: fajriff.com