تصاویر جدید از صحنه های خاص فیلم همه میدانند + داستان این فیلم
به تازگی گفتگوی کوتاهی از اصغر فرهادی درباره فیلم و چند عکس تازه از آن در رسانه‌های فرانسوی منتشر شده است که بخش هایی از این گفتگو را می خوانید.

نکته قابل توجه این فیلم مواجهه ساده‌انگارانه  کاراکترهای فیلم با موقعیت‌های پیچیده بود!

خلاصه گفت و گوی اصغر فرهادی با یک نشریه فرانسوی

پانزده سال پیش به جنوب اسپانیا سفر کردم، در یکی از شهرها چند عکس از یک دختر روی دیوار دیدم و پرسیدم که کیست؟ به من گفتند که این بچه گم شده و خانواده‌اش به دنبال او می‌گردند. این اولین جرقه‌ای بود که سال‌ها در ذهنم ماند و به داستانم منجر شد.

پنه لوپه کروز در فیلم همه می دانند

پنه لوپه کروز در فیلم همه می دانند

فیلم همه میدانند ساخته اصغر فرهادی

فیلم همه میدانند ساخته اصغر فرهادی


داستان فیلم همه می دانند

داستان در یک شهرستان اتفاق می‌افتد و در مورد روابط بین اعضای آن شهرستان است، روابطی که اصلا از جنس مردم شهرنشین نیست؛ مردم شهرستان همدیگر را می‌شناسند چون جمعیتش لزوما کم است. همین مسئله داستانت  را قوت می‌دهد، اگر قصه در شهر اتفاق می‌افتاد مسیر دیگری داشت چون مردمش راحت از کنار هم می‌گذرند. من علاقه داشتم که در لوکیشن فیلم را ضبط کنم و شهرستانی که رفتیم خیلی بهم کمک کرد. یکی از چیزهای لذت‌بخش  پروژه بودنش میان آن همه مزرعه بود با جهان شهرستانی که مردمش بعد از ظهر در میدان شهر همدیگر را می‌بینند.

 

نکته دیگر مواجهه ساده‌انگارانه  کاراکترهای فیلم با موقعیت‌های پیچیده بود، و دقیقا قرار دادن پروتوگانیست قصه در این فضا سادگی را تقویت می‌کند.

فرهادی در پایان گفت:
چیزی که من همیشه در هر کدام از فیلم‌هایم پررنگ می‌کنم، همان چیزی است که خودم و جهان امروز بیش از هرچیزی نیاز دارد: همدلی برای انسان‌ها در فراسوی مرزها و فرهنگ‌ها

پنه لوپه کروز و خاویر باردم

پنه لوپه کروز و خاویر باردم

خاویر باردم و پنه لوپه کروز در همه می دانند

خاویر باردم و پنه لوپه کروز در همه می دانند

فیلم همه می دانند ساخته اصغر فرهادی

فیلم همه می دانند ساخته اصغر فرهادی


بیشتر بدانید : چرا «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در ایران اکران نمی شود؟


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ