چرا دیروز نگذاشتند خوک اکران شود ؟
فیلم خوک باید صبح دیروز 12 اردیبهشت اکران میگردید ولی این اتفاق نیفتاد.

علت به تعویق افتادن اکران فیلم خوک چه بود؟

در حالی که دو فیلم «عصبانی نیستم» و «چهارراه استانبول» به عنوان فیلم های اکران دوم نوروز، نمایش خود را آغاز کردند، فیلم «خوک» مانی حقیقی امروز به روی پرده سینماهای کشور نرفت. سخنگوی شورای صنفی نمایش و معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مشکلات فنی را عامل عدم اکران این فیلم عنوان کردند. با انتشار اظهارات فرجی و داروغه زاده، روابط عمومی «خوک» اعلام کرد که از امشب این فیلم در سینماها به نمایش در می آید و مخاطبان می توانند بلیت های این فیلم را از سایت سینما تیکت خریداری کنند.

براساس مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی باید از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در سرگروه پردیس سینمایی کورورش به نمایش عمومی درمی‌آمد. اما بر خلاف فیلم های اکران دوم نوروز، «خوک» از صبح دیروز به روی پرده سینماها نرفت.


غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره علت اکران نشدن این فیلم گفت:

«طبق آیین نامه شورای صنفی فیلم «خوک» بر اساس قراردادی که با سرگروه دارد در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه که امروز است باید اکران شود و باید دلیل اکران نشدن این فیلم به صورت مکتوب به شورای صنفی نمایش اعلام شود.»

او افزود:
«براساس آیین نامه اگر فیلمی در زمانی که برایش مشخص شده اکران نشود، از تعداد هفته ای که قرارداد دارد کاسته خواهد شد. اگر فیلم «خوک» چهار هفته با سرگروه کورش قرارداد دارد، زمان اکرانش از امروز در حال محاسبه است تا هفته آینده که وضعیت شان را اعلام کرده و در جلسه شورای صنفی بررسی شود. شنیده ها و پیگیری که انجام شده حاکی از این است که بحث تدوین و فنی فیلم برطرف نشده و به همین دلیل هنوز این فیلم را اکران نکرده‌اند و هیچ ارتباطی به سرگروه سینمایی و شورای صنفی نمایش ندارد.»


ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم در پاسخ به علت اکران نشدن فیلم «خوک» بیان کرد:

«این فیلم طبق برنامه‌ چیدمان اکران روی پرده خواهد رفت و مشکلی متوجه آن نیست.»

پس از انتشار این مصاحبه ها روابط عمومی «خوک» اعلام کرد فیلم جدید مانی حقیقی پس از کش و قوس‌های فراوان از امشب اکران خود را در برخی سینماها آغاز می کند و فردا به تعداد سالن های این فیلم افزوده خواهد شد. مخاطبان از حالا می توانند بلیت‌های این فیلم را از سایت سینماتیکت قابل خریداری کنند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir