وضعیت وخیم پهلوان رسول بخش زنگشاهی نوازنده پیشکسوت
شمسی‌خاتون زنگشاهی، همسر پهلوان رسول بخش زنگشاهی می‌گوید چهار روز است طرف چپ بدن این نوازنده چیره‌دست قیچک خشک شده و از مسئولان می‌خواهد برای انتقال او از بیمارستان امام علی زاهدان، به بیمارستانی در تهران کاری بکنند.

چهار روز است طرف چپ بدن نوازنده چیره دست قیچک خشک شده

شمسی‌خاتون زنگشاهی، همسر پهلوان رسول بخش زنگشاهی، هنرمند پیشکسوت موسیقی بلوچستان در مورد تازه‌ترین وضعیت همسرش گفت:

استاد در بیمارستان امام علی زاهدان بستری است. سکته کرده، طرف چپ بدنش خشک است. نمی‌تواند بلند شود، بنشیند. کاری نمی‌تواند بکند. امروز (چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷) چهار روز است که این طور است.


همسر استاد زنگشاهی در مورد وضعیت رسیدگی به این نوازنده پیشکسوت ساز قیچک هم توضیح داد:

دکتر که نیست. زاهدان دکتر هست؟! ما دکتر نمی‌بینیم. عکس‌ها را می‌گیرند می‌برند. دو، سه روز است ما دکتر نمی‌بینیم. اگر مرخصش کنند می‌برمش جای دیگر، مشهدی، تهرانی، جایی.


مادر ندیم و سهیل زنگشاهی که تنها فرزندانِ پهلوان زنگشاهی‌ هستند که موسیقی را از پدر آموخته‌اند، ادامه داد:

هیچ کس نیامده. به صداوسیما و ارشاد و کجا و کجا زنگ زدم، یک نفر به دادمان نمی‌رسد. جواب تلفنم را نمی‌دهند. پای راستش را که قبلا قطع کرده بودند، حالا طرف چپش هم خشک است. نمی‌تواند خودش را تکان بدهد. دستی بالا کند، پایی بالا کند. این هنرمندی است که بیمه ندارد. بیمه طلایی به ما ندادند که الان علاجش کنیم. خودم پول ریخته‌ام. قبل از این، مریضی پوستی هم گرفته بود. پوستش تمام لکه‌لکه شده بود. الان هم جایش مانده است. هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. نشسته‌ایم همین طور دست روی دست نگاه می‌کنیم.

پهلوان زنگشاهی ساز قیچک را از ۱۴ سالگی در دست گرفت و نواختن آن را از پدرش آموخت و حدود ۶۱ سال است که می‌نوازد. این خواننده و نوازنده چیره‌دست قیچک منطقه بلوچستان از جمله هنرمندان موسیقی اقوام ایران است که طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از صاحب‌نام‌ترین هنرمندان موسیقی نواحی ایران در رویدادهای بین‌المللی معرفی شده است. از این هنرمند پیشکسوت در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر نیز تجلیل و عکسی از او که با پای چوبی روی صحنه تالار وحدت آمد، بسیار دیده شد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir