میلاد کی مرام, مستانه مهاجر و نیما اقلیما بر فرش قرمز کارلوی + عکس
فیلمسازان ایرانی که برای نمایش فیلم‌هایشان در بخش مسابقه فرعی یا جنبی غیررقابتی پنجاه و سومین جشنواره فیلم کارلووی واری، در این شهر کوچک جمهوری چک حضور یافته‌اند، علاوه بر حضور بر فرش قرمز جشنواره، با مخاطبان آثارشان دیدار کردند.

 حضور عوامل فیلم امیر بر فرش قرمز کارلوی

عوامل فیلم «اقلیما» که پس از چند سال غیبت سینمای ایران در بخش‌های اصلی و جنبی رقابتی، امسال در بخش مسابقه شرق – غرب حضور دارد، روزهای پنجشنبه و جمعه به ترتیب در سینماهای «پوپ» و «کازا» سینما با تماشاگران بین‌المللی خود به تماشای فیلمشان نشستند.

بیشتر بدانید : 2 قدم تا سیمرغ: امیر هم درباره مرگ است و هم نیست!


علاوه بر نیما اقلیما کارگردان فیلم، میلاد کی مرام، الهه نوبخت، مستانه مهاجر، آرش حسینی و سروش حسینی، از گروه بازیگران و عوامل فیلم، در جشنواره کارلووی واری حضور یافته‌اند.

آنا پورکرابکوا، از مدیران جشنواره که معمولا علاوه بر دعوت، عوامل فیلم‌های ایرانی را هم در نمایش آثارشان در این جشنواره همراهی می‌کند، درباره فیلم “امیر” معتقد است: این فیلم درباره یک نسل معاصر ایرانی است که تحت قوانین بسیاری قرار دارد. کارگردان در پردازش شخصیت اصلی فیلم (با بازی میلاد کی‌مرام) با استفاده از فریم‌های تصویری و کارایی دقیق دوربین، موضوعاتی را که هنوز در جامعه تابو هستند، بیان می‌کند.

,عوامل فیلم امیر در جشنواره کارلوی,  میلاد کی مرام مستانه مهاجر و نیما اقلیما بر فرش قرمز کارلوی
میلاد کی مرام, مستانه مهاجر و نیما اقلیما بر فرش قرمز کارلوی

این فیلم آخرین نمایش خود را در این جشنواره، روز شنبه در سالن هاوسوکا تئاتر کارلووی واری خواهد داشت.

“هجوم” دیگر فیلم ایرانی حاضر در جشنواره کارلووی واری ۵۳ و البته در بخش غیر رقابتی “نگاهی دیگر” است که یک نمایش آن روز یکشنبه در سالن هاوسوکا تیاتر برگزار شده بود اما با حضور شهرام مکری (کارگردان) و امیر اثباتی (کارگردان هنری) دو نمایش نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه در سالن‌های کونگرس هال و نارودنی دام کارلووی واری با حضور آنان داشت.

بیشتر بدانید : میلاد کی مرام و مستانه مهاجر و ... راهی جمهوری چک شدند

ویت کورینگ، از منتقدان جشنواره کارلووی واری، درباره این فیلم معتقد است: فیلم “هجوم” در ابتدا یک داستان پلیسی خطی و معمولی دارد که در یک محیط علمی – تخیلی مینیمالیستی سپری می‌شود، اما در ادامه گسترش می‌یابد و بازسازی صحنه جرم به یک داستان عاشقانه غم‌انگیز تبدیل می‌شود.
اما نمایش فیلم “سه رخ” جعفر پناهی که پس از توفیق در جشنواره کن، چهار نمایش در این جشنواره داشته است، شامگاه جمعه در سالن نارودنی دام، با حضور و سخنان پناه پناهی، به عنوان یکی از عوامل فیلم برگزار شد. این فیلم نمایش پایانی خود را روز شنبه در مالی سالن کاخ جشنواره تجربه خواهد کرد.

همچنین دو نمایش فیلم “همه می‌دانند” اصغر فرهادی، ازجمله شامگاه جمعه در ولکی سالن (گرند هال)، پس از حضور در جشنواره کن، بدون حضور عوامل آن در جشنواره کارلووی واری برگزار شد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir