حاشیه های مراسم تشییع عزت الله انتظامی + عکس
پیکر مرحوم عزت‌الله انتظامی صبح یکشنبه 28 مرداد 97 در حالی به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد که مراسم تشییع‌اش شرایط به‌ نسبت متفاوتی با برخی از دیگر چهره‌ها داشت

عکاسی با سلبریتی ها در مراسم تشییع!!

 از ساعت حدود هشت صبح یکشنبه، ۲۸ مردادماه مردم علاقه‌مندی که به سمت تالار وحدت می‌رفتند شاهد حضور نیروهای انتظامی از چهارراه ولیعصر (عج) تا خیابان‌های اطراف تالار بودند. خیابان شهریار نیز از تقاطع خیابان «اراک» توسط جرثقیلی بسته شده بود تا از ورود اتومبیل‌ها به محوطه جلوگیری شود.

عزت الله انتظامی,تشییع عزت الله انتظامی,مراسم تشییع عزت الله انتظامی
حضور مردم در تشییع پیکر عزت الله انتظامی

از آنجا که مراسم تشییع عباس کیارستمی و ناصر ملک‌مطیعی با حضور گسترده مردم همراه بود که در آخرین مورد به سر دادن شعار علیه صدا و سیما و نیز در اعتراض به برخی مشکلات ختم شده بود، به نظر می‌رسید کنترل بیشتری برای تکرار نشدن آن وضعیت در نظر گرفته شده بود که البته به دلیل چیدمان متفاوت برای برگزاری مراسم که مانع از ورود مردم به حیاط تالار وحدت زمزمه‌های انتقادگونه‌ای شنیده می‌شد که این جمعیت می توانست داخل مجموعه مراسم تشییع را به پایان برساند.

بیشتر بدانید : کسانی که مرگ ناصر ملک مطیعی را فرصتی برای تسویه حساب سیاسی با اصلاح طلبان دانستند


برای این مراسم جایگاهی در حیاط تالار تعبیه شده بود تا خانواده انتظامی و هنرمندان در آنجا حضور داشته باشند و پس از شروع رسمی مراسم همه به جایگاهی مشابه در خیابان شهریار روبه‌روی در اصلی تالار وحدت هدایت شدند تا هم سخنرانی‌ها ایراد و هم نماز میت خوانده شود.

عزت الله انتظامی,تشییع عزت الله انتظامی,مراسم تشییع عزت الله انتظامی
مسعود کیمیایی در مراسم تشییع عزت الله انتظامی

در این مراسم هنرمندانی همچون محمدعلی کشاورز و مسعود کیمیایی نتوانسته‌ از میان جمعیت خود را به جایگاه اصلی برسانند؛ به طوری که مردم جلو ماشین محمد علی کشاورز ازدحام کردند تا عکس بگیرند و با وجود تلاش برای ورود از دری دیگر باز هم موفق نشد و مجبور به رفتن شد.

با این اوضاع به نظر می‌رسد بیشتر هنرمندان به دلیل وضعیت ناخوشایندی که با عکس‌ گرفتن‌های مردم همراه می‌شود و نمونه‌های فراونی که از آن در تشییع امروز دیده شد، از حضور در این مراسم خودداری کرده‌اند و به جای آن رفتن به بهشت‌ زهرا (س) را ترجیح دادند.

جماعتی که گویا فقط برای دیدن سلبریتی‌ها به این نوع مراسم می‌آیند، در زمانی‌ که پرویز پرستویی اعلام کرد که پیکر عزت‌الله انتظامی از داخل حیاط به سمت خیابان "حافظ" تشییع می‌شود، به جای همراهی با این هنرمند، از بین میله‌ها به سمت ساختمان اصلی تالار با سرعت رفتند تا بتوانند با هنرمندان عکس بگیرند و سرانجام با دخالت نیروها و کارکنان تالار به بیرون هدایت شدند؛ هرچند بعضی از آن‌ها تا خیابان‌های اطراف هم بازیگرانی را که می‌شناختند، رها نمی‌کردند.

البته برخی از این "هنردوستان" نه تنها تا بهشت‌ زهرا (س) هم رفتند، بلکه تا بالای مزار عزت الله انتظامی هم مشغول عکس گرفتن بودند!

عزت الله انتظامی,تشییع عزت الله انتظامی,مراسم تشییع عزت الله انتظامی
تشییع پیکر عزت الله انتظامی

نکته عجیب و قابل توجه مراسم خاکسپاری زنده‌یاد انتظامی این بود که تلفن همراه و مدارک برخی از مردم که برای وداع با پیکر این بازیگر به قطعه هنرمندان آمده بودند در ازدحام جمعیت توسط افراد ناشناسی سرقت شد.

اتفاق مثبت در مراسم خاکسپاری عزت الله انتظامی

اما از اتفاقات مثبت این مراسم هم همراهی چند دختر جوان در پایان مراسم بود که به جمع‌آوری پوسترها و کاغذهای ریخته شده در خیابان شهریار مشغول شدند تا این محل همانند قبل از شروع مراسم تمیز باشد.

همچنین شهرداری تهران با نصب بیلبوردهای عزت‌الله انتظامی در سطح شهر با عنوان"خداحافظ آقای بازیگر " یاد این هنرمند را گرامی داشته است.

و اما به روال برخی مراسم‌های تشییع این بار نیز برخی رسانه‌ها در یک اقدام غیرحرفه ای از یک ساعت قبل از آغاز رسمی مراسم خبر فرستادند و تا پایان تشییع آن را به روز رسانی کردند ، اقدامی که بدون درج ساعت شروع مراسم باعث شد خبر تشییع یک ساعت قبل از برگزاری مراسم منتشر شده باشد!


بیشتر بدانید : بدرقه عزت الله انتظامی تا خانه ابدی + تصاویر

بیشتر بدانید : عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درگذشت


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir