از کنسرت محمدرضا گلزار تا اکران فیلم ها: جذاب ترین برنامه های هنری شهریور 97
مروری داریم بر برنامه های هنری که می توانید در شهریور ماه از آن ها بهره ببرید

بازار داغ کنسرت‌ها و گالری ها

پیش از به سر رسیدن هفته های پایانی آخرین ماه تابستان، بهتر است از فرصت استفاده کرده و به هنر این مرز و بوم سری بزنیم و در یک ضیافت هنری شرکت کنیم. فعالیت فرهنگی و هنری شاید از بهترین انتخاب‌ها برای سپری کردن روزهای هفته باشد. گشت و گذاری که می‌تواند تماشای یک فیلم در سینما به خصوص وقتی دو فیلم تازه روی پرده رفته باشند، گالری‌گردی، حضور در کنسرت خواننده مورد علاقه یا تماشای یک تئاتر باشد.

این هفته برای کنسرت رفتن، انتخاب های متنوعی پیش رو دارید، از موسیقی سنتی تا پاپ همه شاهد برگزاری کنسرت خوانندگان هستند. در سینما هم می توانید خاطرات خود را با «داش آکل» زنده کنید و یادی از گذشته کرده باشید.

در گالری‌ها و تماشاخانه‌های تئاتر هم آنقدر تنوع و هنرمند زیاد است که به راحتی می توانید نمایش و یا نمایشگاه مورد علاقه خود را جست و جو کرده به تماشای آن بروید.

اکران فیلم ها: «داش آکل» بار دیگر روی پرده می‌رود

دو فیلم تازه از روز چهارشنبه پنجم شهریور به چرخه اکران اضافه شدند تا برای جلب نظر مخاطبان به رقابت با سایر آثار بپردازند. فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ساخته فرزاد موتمن که پس از مدت ها توانست مجوز اکران خود را بگیرد جایگزین «کاتیوشا» علی عطشانی در سرگروه زندگی شد. «داش آکل» ساخته محمد عرب که با الهام از داستان «داش آکل» صادق هدایت ساخته شده است نیز در سرگروه ایران جای «راه رفتن روی سیم» احمدرضا معتمدی را گرفت. در «داش آکل» بازیگرانی نظیر حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی و ارژنگ امیرفضلی بازی می‌کنند.

«کاتیوشا» که سعی کرده بود نگاه متفاوتی از طنز را ارائه کند فروش نسبتا خوبی در اکران داشت و تا حدودی توانست در جلب نظر مخاطبان موفق باشد و باید دید در سینماهای زیرگروه هم می تواند روند مثبت فروش خود را حفظ کند یا خیر. «راه رفتن روی سیم» معتمدی با این حال در فروش موفق نبود و نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند که البته فیلم های این کارگردان مخاطبان خاص خود را دارد.

در حال حاضر «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی با توجه به موضوع و حال و هوای فیلم توانسته در گیشه موفق عمل کرده و مورد توجه علاقه مندان به سینما قرار بگیرد. با این حال باید «شعله ور» حمید نعمت الله را ناکام بزرگ اکران دانست، تازه ترین اثر کارگردان آثاری چون «رگ خواب»، «بی پولی»، «بوتیک» و... که فضایی متفاوت نسبت به سایر آثار نعمت الله دارد در جلب نظر مخاطبان آنطور که باید موفق نبوده است. امین حیایی که در این فیلم تجربه متفاوتی را سپری کرده است نیز در جلب نظر مخاطبان نتوانسته موفق عمل کند.

بیشتر بدانید : نگاهی کوتاه بر داش آکل صادق هدایت

برگزاری کنسرت ها از محسن یگانه تا رضا گلزار

با نزدیک شدن به ایام محرم خوانندگان و گروه های موسیقی در تلاش هستند تا در زمان باقی مانده با برگزاری کنسرت به دیدار مخاطبانشان بروند و برای آن‌ها اجراهای تازه‌ای داشته باشند.

محسن یگانه که این روزها حسابی مشغول برگزاری کنسرت است، از 10 تا 12 شهریور در دو سانس 18:30 و 22:15 در مرکز همایش های برج میلاد روی صحنه خواهد رفت تا بار دیگر با مخاطبانش دیدار کند.

بابک جهانبخش نیز روز شنبه 10 شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی پذیرای مخاطبانش خواهد بود. مهدی یراحی نیز در همین روز ساعت 21:30 میزبان مردم خطه قزوین خواهد بود.

دیگر خواننده ای که به برگزاری کنسرت می پردازد ولی نه در تهران، احسان خواجه امیری است که روز یکشنبه 11 شهریور ساعت 22 در مجتمع فرهنگی ستارگان اراک روی صحنه حضور پیدا خواهد کرد.

بهنام بانی، ماکان بند و رضا صادقی در روز دوشنبه 12 شهریور به ترتیب در تالار شهر جزیره کیش، سالن تربیت معلم یزد و سالن سینماتئاتر چمران کرج به دیدار علاقه مندان و طرفدارانشان خواهند شتافت.

محمدرضا گلزار که این روزها به جز سینما مشغول فعالیت در تلویزیون هم هست روز سه شنبه 13 شهریور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی در دو سانس 19:30 و 22:15 روی صحنه می‌رود.

شهرام ناظری پیشکسوت موسیقی سنتی هم در جشنواره ققنوس روز شنبه 10 شهریور در رویال هال تهران ساعت 21 به اجرای آثار خود می پردازد.

بیشتر بدانید : گزارش تصویری کنسرت گلزار در برج میلاد

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند. در این هفته نمایشگاه پوسترهای طراحی اعلان فیلم محمدعلی باطنی با عنوان «۱۳۵۰بود» از 9 تا 20 شهریور در نگارخانه‌های تابستان، بهار و نامی خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. این نمایشگاه پروژه مشترک موزه سینما و خانه هنرمندان ایران است.

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح ‌الله محمدی با عنوان «شهر ایران» دیگر نمایشگاه خانه هنرمندان است که روز جمعه 9 شهریور ساعت 17 در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. این هنرمند 77 ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌کشد.

همچنین در این هفته گالری آرت سنتر میزبان نمایشگاه نقاشی‌های محمدهادی فدوی با عنوان «اسب‌های بی‌سوار» است که روز جمعه 9 شهریور افتتاح می‌شود. نمایشگاه عکس های مسعود حاج جعفری زاده دیگر نمایشگاه مهمی است که از 9 تا 21 شهریور در گالری اُ برپا خواهد بود.

نمایشگاه مجسمه فاطمه موسوی منفرد با عنوان «محبوس در زمان» روز جمعه شهریور شهریور در گالری سایه افتتاح می شود. این نمایشگاه شامل 9 اثر حجمی در دو مجموعه‌ای است که بر اساس داستان هایی که فاطمه موسوی منفرد در کودکی شنیده است، شکل گرفته است.

از «ال اس دی» تا «زهرماری»: نمایش های روی صحنه

این روزها شاهد اجرای نمایش‌های متعدد و مختلفی در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر هستیم، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

- نمایش تک پرسوناژ «ال اس دی» به کارگردانی پوریا عربگری و با بازی این هنرمند این روزها در تالار مولوی روی صحنه می‌رود. «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت و تهیه کنندگی سجاد افشاریان نیز دیگر نمایشی است که تا 20 شهریور در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرا می شود.

- «ادیپ افغانی» به نویسندگی احمد مهرانفر نیز این روزها در سالن مولوی در حال اجراست، این نمایش درباره زنی است که سه شب است خواب می‌بیند شوهرش او را می کشد، همسرش اما 15 سال است که خواب ندیده...

- نمایش «زهرماری» به کارگردانی علی احمدی که در اولین اجرای خود با استقبال نسبتا خوبی از سوی مخاطبان همراه شده بود، این روزها با تغییر بازیگران تا 16 شهریور در تالار حافظ روی صحنه می رود.

- «ریچارد» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی هم در روزهای پایانی اجرای خود در تالار وحدت پذیرای علاقه مندان خواهد بود.


بیشتر بدانید : این کنسرت ها را تا قبل محرم از دست ندهید!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir