وکیل محمدرضا شجریان تهدید به بازداشت شد!
محمدحسین آقاسی وکیل محمدرضا شجریان دیروز از برگزاری اولین جلسه دادگاه شکایت محمدرضا شجریان از سازمان صداوسیما خبر داد و از نتیجه ی آن ابراز ناامیدی کرد

محمدحسین آقاسی: اميدي نيست!!

محمدحسین آقاسی وکیل رسمی محمدرضا شجریان استاد آواز ایران می‌گوید در جریان پیگیری پرونده شکایت شجریان علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی تهدید به بازداشت شده است. استاد آواز ایران پس از اعتراضات سال ۸۸ از صدا و سیمای حکومت به دلیل استفاده غیرمجاز از تصنیف‌هایش شکایت کرده بود.

بیشتر بدانید : عکس های دیدنی و قدیمی از محمدرضا شجریان که تا بحال ندیده بودید!


محمد حسین آقاسی با انتشار توئیتی چنین نوشت:
پس ازچهل سال وكالت و شركت در صدها جلسات دادگاه درمراجع و مراحل مختلف، امروز براي اولين بار در دعواي استاد شجريان عليه رسانه ملي، تهديد به بازداشت شدم. دقيقا پس از 110 ماه از تاريخ طرح شكايت ، امروز اولين جلسه دادگاه تشكيل شد. اما اميدي نيست.

در ادامه توئیت محمد حسین آقاسی وکیل محمدرضا شجریان را مشاهده می نمایید:

شکایت استاد شجریان,وکیل شجریان,تهدید وکیل شجریان,محمدرضا شجریان
توئیت آقاسی وکیل استاد شجریان

محمدرضا شجریان استاد آواز ایران پس از اعتراضات سال ۸۸ طی نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشت که «از صدای من استفاده نکنید!» تلویزیون جمهوری اسلامی با استفاده از سرودهای میهنی شجریان کلیپ‌ها و تصاویری را پخش می‌کرد که به گفته وکیلش مورد پسند و سمت و سوی نظریات وی نبود.

شجریان گفته بود که «من با اینها همسو نیستم و اینها بدون اجازه من مورد استفاده قرار می‌گیرد» و همچنین بدون مجوز قانونی از این آثار استفاده می‌شود. این خواننده مشهور ایرانی همچنین از روزنامه کیهان تهران که ۱۴ تیرماه سال ۸۸ در مقاله‌ای وی را «وطن‌فروش» خوانده بود شکایت کرد.

محمدرضا شجریان پس از این ماجرا، مجوز برگزاری کنسرت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نکرد و طبق اعلام سخنگوی این وزارتخانه برای برگزاری کنسرت ممنوعیت قانونی دارد. این خواننده و موسیقیدان ایرانی مدتی است از بیماری سرطان رنج می‌برد. وی در پیام نوروزی در سال ۱۳۹۵ ابتلایش به سرطان را اعلام کرد.

بیشتر بدانید : همشهری به ربنای شجریان هم رحم نکرد!+عکس

بیشتر بدانید : تمام افتخارات جهانی استاد محمدرضا شجریان

بیشتر بدانید : سانسور عجیب استاد محمدرضا شجریان در دورهمی!

بیشتر بدانید : جزئیات جدید پرونده شکایت شجریان از شریعتمداری


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cafe-liberal.com