با جوکر جدید آشنا شوید! + عکس و گریم جوکر
اولین تصویر رسمی از واکین فینیکس در نقش جوکر که نام واقعی کاراکترش «آرتور فلک» است، منتشر شد

واکین فینیکس در نقش جوکر جدید سینما

شهریور پارسال کمپانی برادران وارنر و دی سی کامیکس از ساخت فیلم مستقل شخصیت جوکر (Joker) خبر دادند. مدت کوتاهی بعد شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه برادران وارنر در نظر دارد تا لئوناردو دی کاپریو را برای بازی در نقش جوکر در استخدام کند و او گزینه محبوب و اصلی این کمپانی برای این نقش است. اما این خبر بعدها انکار و رد شد، یا اینکه دی کاپریو قبول نکرد در این نقش بازی کند.

در طول سالیان گذشته، بازیگران زیادی بودند که بازی در نقش شخصیت جوکر را تجربه کردند، بعضی از آن‌ها نقشی به‌یادماندنی و ابدی از خود برجای گذاشتند و برخی اعتبار این شخصیت را زیر سؤال بردند. حال طرفداران شخصیت جوکر با اعلام نام واکین فینیکس برای ایفای نقش این شخصیت، خوشبینانه منتظر دیدن این جوکر جدید سینما هستند.

با وجود اینکه فینیکس هیچگاه در یک فیلم اقتباسی از کتاب‌های کامیک به ایفای نقش نپرداخته، اما او بارها به بازی در یک فیلم ابرقهرمانی نزدیک بوده است.


علاوه بر این، فیلم Joker اولین تجربه کارگردانی فیلیپس در دنیای کامیک است که او را بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون سه‌گانه فیلم The Hangover می‌شناسیم. هنوز تاریخی برای اکران فیلم Joker مشخص و اعلام نشده است.

واکین فینیکس در باره حضورش در نقش شخصیت جوکر می گوید:
این فیلم را همچون دیگر فیلم‌ها می‌بینم. من هیچ وقت نمی گویم در یک ژانر بازی نخواهم کرد. بستگی به این دارد که چه فیلمی باشد. واقعاً اهمیت چندانی به ژانر نمی‌دهم؛ برای من شخصیت داستان و فیلمساز اهمیت دارند. اگر این توانایی را دارید که پا را فراتر از ژانر مدنظر بگذارید، آن زمان به خود می‌گویید که می‌خواهم این کار را انجام دهم. بنابراین من تسلیم نمی‌شوم و نمی‌گویم در چنین فیلمی بازی نخواهم کرد. من در مورد میزان بودجهٔ فیلم و مواردی این چنینی تصمیم نمی‌‌گیرم؛ تنها چیزی که برای من اهمیت دارد، فیلمساز و شخصیت داستان است.

واکین فینیکس,جوکر,جوکر جدید,عکس جوکر
واکین فینیکس در نقش جوکر


تام فیلیپ کارگردان فیلم اولین تصویر از جوکر با بازی فینیکس را رد صفحه ایسنتاگرامی منتشر کرد. او در این تصویر یک ژاکت خاکستری تیره با یک پیراهن سفید پوشیده با موهای بلند و صورتی که با چشمانی پر از شک به دوربین خیره شده است.
این تصویر اولین گریم او برای فیلم جوکر است. اما گریم او گریم اصیل یک جوکر واقعی نیست و اثری از موهای سبز و صورت سفید دیده نمی شود.
جدیدا هم عکسی از ازین بازیگر 43 ساله در سر صحنه فیلم جدید جوکر در شبکه های اجتماعی منتشر شده که او را با ظاهر و لباسی کاملا عادی نشان می دهد. تصویری که طرفداران انتظار نداشتند از جوکر ببینند.

واکین فینیکس,جوکر
واکین فینیکس در نقش جوکر


بیشتر بدانید : جوکر و ۷۰ سال حکمرانی در دنیای بتمن +عکس


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ